מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 28-5-2019

*- בכיר איראני אמר, כי יפן והאיחוד האירופי, יכולות להיות המתווכות הטובות ביותר בין איראן לארצות הברית.

?קאסם מוהבלי, מנכ"ל המשרד לענייני המזרח התיכון, במשרד החוץ של איראן לשעבר, אמר כי רבות המדינות ששמותיהן על השולחן כמתווכות בין איראן לארה"ב ומדובר "בחילופי הודעות בלבד".

?"מדינות אלה מנסות ליצור אווירה חיובית שתציב את השלב שאיראן וארה"ב יחזרו לאקלים של הדיפלומטיה. מדינות אלו יכולות לכל היותר לקבל מעמד כמו של עומאן, וייטנאם או סינגפור", הוא אמר.

?כתגובה להיותה של עיראק כמתווכת בין איראן לארה"ב הוא אמר כי: "לפני שנראה אם עיראק יכולה או לא יכולה לפעול כמתווכת, כדאי שניקח שתי נקודות בחשבון".

?"ראשית, עיראק תנסה ללכת על משהו בין לבין, על מנת לשמור על ארצם מלהיגרר לאתגר או שהם יחתרו בין איראן וארצות הברית, זה אומר שהם ינסו לקחת צד גם עם ארה"ב וגם עם איראן".

?"לכן, לא משנה מה יקרה, אם עיראק תשמש כמתווך היא תנסה לעקוב אחר מדיניות, אשר תמנע מעיראק מלהיות מעורבת בסכסוך אפשרי בין איראן לארה"ב".

?"זו מדיניות זהירה של עיראק", הדגיש הבכיר האיראני לשעבר.

?"הם יודעים שהם צריכים לא רק את ארה"ב וגם את הממשל הנוכחי שלה, אלא גם את היחסים עם איראן. לכן, הם מנסים להכריז על נייטרליות בדרך שלהם בדרך", הוא הוסיף.

?הוא הוסיף כי טראמפ רודף מדיניות "ללא מגשר"

?"מספר מדינות רק מחליפות הודעות ורק מנסות ליצור אווירה חיובית, אשר יאפשרו לאיראן ולארה"ב לחזור לאקלים של דיפלומטיה. כך, כמו בסוגיית צפון קוריאה, הם יוכלו לארח משא ומתן כמו מה שקרה בסינגפור או בווייטנאם, למשל, בין איראן לארה"ב כמו למשל עומאן", הוא ציין.

?"למעשה, אין זה אומר כי המדינות האלו הן מתווכות; הן יארגנו זמן ומקום מתאימים לשיחות", הוא הדגיש.

*- אנקרה מגבירה את אספקת הנשק למליציות המתנגדות למשטר אסד בימים האחרונים, לאחר שלא הצליחה לשכנע את רוסיה בפגישות האחרונות שנערכו בין קציניי צבא טורכים ורוסים .
טורכיה דרשה להפסיק את ההסלמה באזור כדי למנוע זרם גדול של פליטים המגיעים לתוך טורקיה.

בכך מצדיקה טורקיה את נכונותה לשמר את השפעתה בצפון מערב סוריה, שם הגבירה את נוכחותה הצבאית בתריסר בסיסים צבאיים שהוקמו במסגרת עסקת פשרה עם רוסיה, אמר מפקד מורדים בכיר.

*- ארה"ב לחצה על ישראל לרכך את עמדותיה במשא ומתן על הגבולות עם לבנון בתמורה להבטחה של ממשלת לבנון להתחיל בקרוב לטפל במעמדם של כלי הנשק של חיזבאללה.

*- דיווח: המורדים הפילו מזל"ט ריגול רוסי מעל שמי אידלב.

*- ארצות הברית "לא מחפשת שינוי משטרתי" באיראן, אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ביום שני במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שהגיע לטוקיו ביום שבת לביקור של ארבעה ימים. הוא אמר כי הוא מאמין שאיראן מעוניינת להגיע להסכם עם ארה"ב, הצפוי.

"אנחנו לא מבקשים לשנות את המשטר באיראן, אבל אנחנו רוצים שהם יפסיקו את הבדיקות הגרעיניות", אמר, והוסיף כי לאירן יש הרבה פעולות בלתי מתקבלות על הדעת במזרח התיכון.

*- פומפאו: "לקפטן סולימאני (מפקד כוח אל-קודס במשמרות המהפכה) לא אכפת מהבחירות, הוא ממשיך לתמוך בחיזבאללה בכל יום. אירן וחיזבאללה ממשיכים במאמצים למחוק את ישראל מהמפה.

*- בכירים לבנונים העבירו מסר ברור לישראל כי ארצם לא תהיה בסיס לפרובוקציות איראניות באמצעות חזבאללה או כל מליציה אחרת אם תפרוץ מלחמה בין איראן לארה"ב/ישראל.

קרדיט לידיעות:מאיר בר , עמרם אל ואברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה