מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 27-5-2019. מתעדכן

*- יו"ר מועצת האיסלם השיעי בפקיסטן אמר: ההתפתחויות במזרח התיכון מוכיחות, כי כמה מדינות איסלאמיות סומכות על ארצות הברית וישראל, במקום על כוח אחדותו של האל ואחדותה של האומה האסלאמית.

?הוא הדגיש כי "זה יסתיים באובדן, מכיוון שבמציאות ארצות הברית רוצה לנצל כמה מדינות ערביות ולהשתמש בהן נגד איראן כדי לשלוט בשוק הנפט ולמכור הנשק שלה".

?איש דת השיעי מפקיסטן הוסיף כי: "הימצאותו של צבא ארה"ב בארץ הקודש, חיג'אז, בערב הסעודית היא המזימה הגדולה ביותר של ארצות הברית נגד שני המקדשים הקדושים [במכה ואל מדינה]."

?הוא תקף בחריפות את האיומים על ידי ארצות הברית נגד איראן ואמר: "על האומה האסלאמית לעמוד לצד איראן, במקום להתייחס לאיראן כאל האויבים שלהם, על המדינות הערביות לשקול את איראן כבעלת בריתן, משום שארצות הברית וישראל מעוניינות שמדינות ערב יעמודו מול איראן, להביא האומה האיסלמית למחולקת וכך הם בקלות יכולים לדכא את העם הפלסטיני."

?בכיר הדת הפקיסטני גם הוסיף כי: "הארגון לשיתוף פעולה האיסלאמי (OIC) הוא הארגון הטוב ביותר לפתרון ההבדלים בין המדינות הערביות, אך כמה מדינות ערביות מנסות להשתמש במוסד זה לטובתן, בשל העוינות שלהן לאיראן וזה לא האינטרס של האומה האיסלמית בשום אופן."

?הוא הדגיש כי "פסגת הליגה הערבית, אשר תתקיים בימים הקרובים, היא לא כדי להגן על המדינות הערביות, אלא כדי להגן על האינטרסים של ארצות הברית, ואנחנו מגנים זאת בתוקף."

*- הרציונל של טורקיה מאחורי רכישת מערכות ההגנה האווירית S-400 מרוסיה, הוא איום של התקפות טילים ארוכי טווח, כך אמר שר הפנים של טורקיה, סולימן סויולו.

?"אנחנו לא צריכים לרכוש את ה- S-400s? – לא היו לנו את האמצעים בעבר, לא רק שלא היה לנו כסף, לא היה לנו כוח וביטחון עצמי, אבל היום יש לנו את זה, הם יכולים לתקוף כל מקום בטורקיה עם טיל ארוך טווח", הוא הדגיש מבלי להוסיף פרטים נוספים.

*- לפחות שלושה בני אדם נהרגו ויותר מתריסר פצועים במהלך התנגשות בין כוחות הביטחון של פקיסטן לבין תנועה לאומנית בצפון מערב פקיסטן בשבת.

?לטענת הצבא, ההתנגשות אירעה סמוך לגבול אפגניסטן.

*- ראש מועצת חיזבאללה, סייד האשם צפי אלדין, הדגיש כי למרות המצור של ארה"ב, ההתנגדות בלבנון והחממה העממית שלה, נמצאות בשנת 2019 חזק מתמיד, והוסיף כי זה חייב להרגיז את האויבים.

?הוא אמר כי איראן היא אחת המדינות העשירות ביותר באזור, והדגיש כי העמידה האיתנה של איראן לנוכח המלחמה הכלכלית של ארה"ב, דחפה את טראמפ לתקן את העמדה שלו ובלבלה את הממשל בארה"ב.

?לחיזבאללה, לאיראן ולציר ההתנגדות כולו בפלסטין, בסוריה, בעיראק ובתימן יש כוח עצום מול הטענות והמזימות של ארה"ב, ישראל וסעודיה, הוא הדגיש.

*- חמאס מברך על ההזמנה של נסראללה לעימות מול "עסקת המאה".

?בכיר בחמאס, ראפט מראט, ראש לשכת ההסברה של חמאס, בירך על פנייתו של נסראללה לשיחות לבנוניות-פלסטיניות בנושא עמידה כנגד עסקת המאה והגנה על זכות השיבה של הפליטים.

?"ההזמנה של נסראללה הועלתה בזמן הנכון והשיחות הלבנוניות-פלסטיניות הן הדרך הטובה והחזקה ביותר להתמודד עם עסקת המאה ותוצאותיה", הוסיף.

?מאראט הזהיר גם מפני ניסיונות לכפות על הפליטים את ההתעללות בכפייה ולהתעלם מזכותם לשוב על ידי תוכנית "תוכנית המאה".

*- דובר משרד החוץ של איראן, סייד עבאס מוסוי, דחה באופן חד-משמעי את הדיווחים שצוטטו על ידי פקיד כווייתי באומרו כי איראן וארה"ב החלו במשא ומתן.

?"אין שיחות ישירות או עקיפות בין איראן לארה"ב", אמר מוסוי.

*- שגריר רוסיה באיראן, לאוון דז'גאריאן, אמר כי רוסיה אינה מבקשת רשות מארה"ב לשתף פעולה עם איראן.

?הוא אמר, כי ארה"ב האשימה תמיד את הצדדים המנוגדים בהפרת החוק הבינלאומי, והוסיף כי הוא סבור שמוטב שארה"ב תסתכל במראה, שכן איראן עמדה בכל הוראות האמנה, והנסיגה האמריקאית מ- JCPOA מצערת מאוד.

?הוא הדגיש, כי למרות כל הסנקציות של ארה"ב נגד איראן, רוסיה תמשיך לעמוד לצידה ולתמוך בממשלה באיראן.

?דז'גאריאן גם ציין, כי רוסיה תמשיך את קשרי המסחר שלה עם איראן.

?רוסיה היא מדינה עצמאית שאינה מבקשת אישור של ארה"ב לאינטראקציה עם איראן, אמר שגריר רוסיה באיראן.

*- נאט"ו משנה את האסטרטגיה הצבאית שלה בפעם הראשונה על פני שנים – האסטרטגיה החדשה מכוונת להתנגדות לאיום הגרעיני מרוסיה.

?הברית הצפון אטלנטית הודיעה על שינוי של אסטרטגיה צבאית בפעם הראשונה במשך שנים. השינויים הם הצורך להתנגד לאיום הגרעיני הגובר של הפדרציה הרוסית, כך אמר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג.

?על פי הדיווח, האסטרטגיה הצבאית החדשה של הברית תאושר בשבוע הקרוב.

?"העניין הוא להפגין יכולת הגנה מלאה ולהיות מסוגל לספק יציבות. חלקית, זה דורש תפיסות צבאיות חדשות", אמר סטולטנברג.

?מזכיר נאט"ו התווה כי האתגרים החדשים בתדירות גבוהה יותר, מופיעים מהמזרח ומדרום אירופה.

*- ארה"ב: 76 גנרלים בדימוס, אדמירלים ושגרירים בארה"ב חתמו על מכתב גלוי לנשיא ארה"ב, הקורא לו להימנע מזיוף מלחמה עם איראן.

?"אנחנו כותבים לך כדי להביע את דאגתנו העמוקה מההסלמה הנוכחית עם איראן במפרץ. העוינות ההדדית בין ארה"ב לאיראן, ההיערכות המואצת של קבוצת התקפה, מפציצי B-52 באזור ודיווחים על ההיערכות איראנית להתקפות על המתקנים צבאיים ודיפלומטיים של ארצות הברית, מעוררים דאגה רבה ומביאים לפגיעה קטלנית בעימות. מלחמה עם איראן, אם בבחירה או בחישוב מוטעה, תניב השלכות דרמטיות על מזרח תיכון, תיסלול ותיגרור את ארצות הברית לסכסוך מזוין אחר במחיר כספי, אנושי וגיאו-פוליטי עצום", נכתב במכתב.

*- רוסיה מגדילה את עתודות הזהב שלה כדי להתכונן למשבר בדולר.

*- זריף: "נוכחות אמריקאית מוגברת באזורנו מסוכנת ביותר ומאיימת על השלום והביטחון הבינלאומיים, ויש להתייחס לכך".

זריף גם אמר כי ארצות הברית מפיצה טענות "חסרות שחר" כדי להצדיק את מדיניותה התוקפנית כלפי הרפובליקה האסלאמית.

*-

(קרדיט על כל הידיעות בכתבה זאת: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה