מבזקי חדשות ליום 27.5.2019 – מתעדכן

*- דיווחים מלבנון על טיסות רבות של חיל האוויר הישראלי לאורך היום בשטח המדינה.
לפנות ערב דווח כי מטוסי קרב מישראל חגים בגובה רב ובינוני מעל דרום לבנון בגזרת מרג' עיון.
בדקות האחרונות מדווחים הלבנונים כי מטוסי הקרב חגים מעל בקעת הלבנון ואזורי מעברי הגבול שבין סוריה ללבנון.
בשבועיים האחרונים פועלת ישראל באופן מאסיבי מעל שטח לבנון מדרומה של המדינה ועד צפונית לבאטרון בואכה טריפולי.

קרדיט:יוסי א. -301 העולם הערבי

*- בשבועות האחרונים חלה הפוגה של חיל האוויר הישראלי בקצב התקיפות נגד המאחזים האיראניים בסוריה, ככל הנראה במטרה לבחון את "הפעילות הרוסית" המראה סימנים בלצמצם את הנוכחות האיראנית בסוריה. קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- גורם בקרמלין מציין הערב בסיפוק את הצלחתם של מערכות ההגנ"א מתוצרת רוסיה שהוצבו בסוריה, ואף זוקף להן את השהיית הפעילות ההתקפית הישראלית בגזרה צעד שמנע התלקחות מיותרת שאף צד אינו מעוניין בה.

עוד אמר כי מומחים מטעם מחלקת הפיתוח מקפידים לערוך סבבי בדיקה ובחינה מתוך כוונה להפיק מן מערכות אלו את המירב, המצריכים כיול מחודש ועדכון מערכות רוחבי.

הודות להצלחת המערכות בבלימת מאמץ הפעילות הישראלית היזומה כאמור – בימים אלו נחתם חוזה רכש של שחקן משמעותי המבקש אף הוא לחסות בצל המערכת וליהנות מיתרונותיה הבולטים. (קרדיט-סבאבו בטלגרם)

*- הבית הלבן: טראמפ וקים ג'ונג מסכימים על חוסר היעילות של "ג'ו ביידן"
הנשיא דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, "מסכימים" כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן אינו כשיר, אמרה דוברת הבית הלבן
לפחות בדבר אחד הם מסכימים .נראה כי טראמפ החל את מערכת הבחירות.

*- ממשלת סוריה מעצימה את תקיפותיה האוויריות נגד חמושים במחוז חמה
כוחות הממשלה הסוריים הפציצו אתמול (יום א ') את האתרים בצפון מערב המדינה ממשלת סוריה מעצימה את תקיפותיה האוויריות נגד חמושים במחוז חמה. קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- באיראן ברכו על התפטרות ראשת ממשלת בריטניה, אך ברשתות החברתיות קראו למנהיג לעשות מעשה פטריוטי דומה.

*- חבר פרלמנט עיראקי, מוחמד קרבולי, גילה ביום ראשון, 26 במאי 2019, שקבוצה חמושה הפועלת בעיראק, מאיימת להרוג את מוחמד אל-חלבוסי בשל עמדתו המתנגדת לתמיכת בגדאד בעמדה האירנית במשבר בין טהראן לוושינגטון".

*- תצלומי לווין חושפים כי ייתכן וחיל הים הרוסי עושה שימוש בליוויתנים כאמצעי ריגול.

*- רשמי: ארה"ב חושדת כי שני אירגונים עיראקים הם שירו לעבר השגרירות שלה
לפי SPOTNIK ערבית – חדשות :  גורם ביטחוני עיראקי בכיר חשף כי חשדותיה של ארצות הברית בנוגע להתקפה על שגרירותה בבגדד בשבוע שעבר בשתי פלגים, גדודי חללי אל-אקצה וגדודי האימאם עלי.

*- עיראק: זריף: התחלנו לחבר את מסילת הברזל בין עיראק לאיראן.

*- התקפות טרור על מתקני הנפט הסעודיים לפניי כשבועיים היו יריית פתיחה למערכת התקפות נרחבת צבאית של המורדים התימנים(הח'ותים) כנגד 300 מטרות על סעודיה ואע"מ שיתקיפו בהמשך, כך דיווחה סוכנות הידיעות הבוקר.

המטרות כוללות בסיסים צבאיים ומתקנים באמירויות ובסעודיה, כמו כן גם בסיסים שלהם הנמצאים בתימן, כך מסרה סוכנות הידיעות סאבא, בהציגם מקור צבאי מודיעיני אמין.

*- אשתו של אסד מצטלמת עם נכי מלחמה של צבא סוריה.

*-

 

 

כתיבת תגובה