מבזקי חדשות ליום 24.5.2019. מתעדכן

*- אנו עדים ל 40 שנות טרור שמקורן ברפובליקה האסלאמית של איראן, והנשיא טראמפ נחוש בדעתו לסיים את תקופתו של המשטר הזה – דבריי מייק פומפאו מראיון היום ברשת פוקס ניוז

*- הפנטגון מעביר תדרוכים לבית הלבן לקראת ישומה של תכנית חדשה לשלוח 10,000 חיילים נוספים למזרח התיכון ולשנע ספינות נוספות למפרץ בעקבות המתחים המתגברים עם איראן.

*- ממשלת גרמניה מוציאה בדחיפות משלחת דיפלומטים בכירים לטהראן, בעקבות התגברות המתיחות העולה בין ארה"ב לאיראן, המאיימת על עימות צבאי שנראה כמעט בלתי נמנע.

מנכ"ל התקשורת של משרד החוץ הגרמני, ינס פלוטנר, יגיע לאיראן ביום חמישי,(היום) על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית.

פלוטנר צפוי להיפגש עם סגן שר החוץ האיראני, סייד עבאס אראגצ'י הממונה על המשא ומתן על הסכם הגרעין בין איראן לארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, סין ורוסיה.

משרד החוץ של גרמניה כינה את המצב הביטחוני במפרץ הפרסי "רציני ביותר", בנוגע למתח ההולך ומתגבר בין וושינגטון ובנות בריתה הערביות,מול טהראן.
מאז שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על פרישתו מעסקת הגרעין בשנה שעברה.

"יש סיכוי גבוה שהמצב ילך ויחמיר בגלל אי הבנה או תקרית שתתרחש ללא שליטת הצדדים "-מציטוט משרד החוץ הגרמני.

 

קרדיט לידיעות לעיל: מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for ‫לוויני ריגול‬‎

*- "איראן היא מדינה המממנת טרור ומדיניותה מסוכנת במזרח התיכון", אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום חמישי.

הוא אמר כי הוא עשוי לשלוח כוחות נוספים למזרח התיכון, בין המתח הרב בין וושינגטון לאיראן. "אני אשלח כוחות למזרח התיכון אם נזדקק לכך", אמר.

*- בית המשפט הצרפתי אישר את הסגרתו של מהנדס איראני לארה"ב
בית משפט צרפתי הסכים למסור מהנדס איראני לארצות הברית כדי להעמידו לדין על ניסיון לייבא טכנולוגיה אמריקנית למטרות צבאיות באופן בלתי חוקי לטובת חברה איראנית, אמר מקור משפטי צרפתי ביום חמישי.
בית המשפט הצרפתי אישר את הסגרתו של מהנדס איראני לארה"ב.

*- שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, אמר היום (ה ') כי וושינגטון שוקלת לשלוח כוחות נוספים למזרח התיכון כדי לחזק את ביטחון כוחותיה שכבר פורסמו באזור.
"מה שאנחנו חושבים עכשיו הוא: האם יש משהו שנוכל לעשות כדי לשפר את ביטחון כוחותינו במזרח התיכון?", אמר לכתבים, "זה יכול לכלול שליחת חיילים נוספים".

*- מפקד חיל הים האיראני, האדמירל חוסיין קנזאדי, אישר כי נושאת המטוסים האמריקנית "אברהם לינקולן" יצאה מחוף איראן למרחק חסר תקדים, תוך ציון שזה מפני החשש של טילים האיראניים.
"האויב , לא העז להיכנס למפרץ הפרסי", אמר.
"כשהם יעזבו את המפרץ, זה יהיה בגלל הפחד והחשש שאוניותיהם יטווחו על ידי טילים איראנים במפרץ ובים עומר, כך שהם ברחו מעבר לגבולות שלנו".
הוא הדגיש כי הנוכחות של ספינות מלחמה אמריקאיות במרחק זה מן החופים האיראניים מגלה את חוסר היכולת של הכוחות האמריקנים לעשות משהו למדינה שלנו, אדוני הגנרל כנראה שאתה לא מבין כלום בטקטיקות צבאיות ,תגיד ראית פעם "שפיל מפחד מעכבר" אתם טובים בפסיכולוגיה אבל לא בטקטיקה.

*- מזכיר המדינה של ארה"ב אומר: סין מהווה איום ממשי לביטחון הלאומי של ארה"ב
מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי סין מהווה איום ממשי לביטחון הלאומי של ארה"ב, והוסיף כי יש יותר חברות אמריקאיות שיחתכו את קשריהן עם חברת Huawei Technologies.

*- הביטחון הלבנוני מסכל את חדירתם של 54 סורים לשטח לבנון
מנגנוני הביטחון הלבנוניים הצליחו לסכל את חדירתם של 54 אזרחים סוריים לשטח לבנון.
בטוח שהם סונים שמגיעים אחר כך למחנות הפליטים שליד צור ומתגייסים לחמאס שמקים שמה מחנות אימונים בשיתוף פעולה עם חיזבאלה ויתחילו לירות גראדים על הצפון וחיזבאלה יטען זה לא אני זה אירגונים סוררים וחוזר חלילה לכן צבא לבנון עושה טוב שסיכל את החדירה אם הוא רוצה שקט בלבנון.

*- הצבא הפקיסטני מבצע בהצלחה אימוני טילים בליסטיים קרקעיים
שירות יחסי הציבור של פקיסטן בשירות הציבור (PRAP) הודיע ביום חמישי כי הצבא ביצע בהצלחה אימון שיגור טילים.

 

קרדיט לידיעות לעיל: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה