האם הפעילה רוסיה לוחמה אלקטרונית נגד מטוסי ישראל בעת תקיפתם בסוריה?

תפנית בעלילה ?

מבוכה בחיל האוויר הישראלי !

רשת חדשות רוסית " Avia.pro" טוענת כי מערכות הלוחמה האלקטרוניות של רוסיה "קרסוקה" שיבשו את המכמ"ים של חיל האוויר הישראלי בתקיפות האחרונות שמיוחסות לישראל על פי מקורות זרים.

הטיעונים לתמיכה בדיווח:
הטיסות השגרתיות של מטוסי הקרב הישראליים באזור רמת הגולן, בלפחות שלושה מקרים שוגרו מזל"טים ועצמים בלתי מזוהים בשמיים הגבול הסורי על מנת לבחון את עמדותיהן של מערכת ההגנה האווירית הסורית. ערוץ החדשות הרוסי רואה בפעילות האווירית החריגה, עדות לכך שמערכות המכ"ם הקרקעיות מתקשות להתגבר על מערכות נגדן.

על פי מקורות צבאיים אנונימיים שצוטטו על ידי כתביי אתר החדשות," השפעתן של מערכות לוחמה אלקטרוניות רוסיות גרמה לישראל לנקוט צעדים מקדימים לפניי תקיפות אתרים איראניים".

רוסיה החלה להשתמש במערכות מכ"ם מתקדמות בעקבות תקיפות תכופות יותר של ג'האדיסטים לרבות פעילות מוגברת של מטוסים אמריקאיים מעל הים התיכון, וכתוצאה מכך ישראל פשוט אינה יכולה לקבל מידע אובייקטיבי אודות עמדות מערכות ההגנה האווירית הסורית שזוכה ליתרון משמעותי בעקבות הפעלתן של ל.א רוסי.

אתר החדשות מציין שהישראלים נמנעו לתקוף במטוסי קרב בשלוש ההתקפות האחרונות את המתקנים האיראנים בסוריה, מחשש להפלת מטוסיה העלולים להיפגע על ידי מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-300 המוצבת בסוריה.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for ‫לוחמה אלקטרונית‬‎

 

 

 

כתיבת תגובה