קריאות בלבנון לנצל את העיתוי ולפרק את החיזבאללה מנשקו

עקרון ההישרדות בלבנון היה,מאז ומעולם- "הייה חזק והפגן כוח!" .

כל מי שהפגין בדל של חולשה חש מיד את המחיר. כל מי שחשב שהוא חזק הימנו ניסה מיד להתנכל ולהשתלט על "אינטרסים" ששרתו בעבר את אויבו.

כך היה גם עם העדה השיעית בעבר שהופלו לרעה בגלל היותם בתחתית סולם החברה בלבנון.

עד שהגיע החיזבאללה שלא רק שהציב אותם, כרגע ,במרומי סולם המעמדות אלא גם החל נוהג כמו אויביו מבית בעבר.

היום,כשהסנקציות הקשות מכות באיראן וחונקות אותה כלכלית,והתמעט מאוד הסיוע הכספי לחיזבאללה, ולאור הדיווחים בתקשורת הגלויה כי החיזבאללה נאלץ לקצץ דרסטית בפעילות הזרוע הצבאית שלו,זאת שאחראית לכפיית עמדות הארגון,בהוראה איראנית ישירה, על כל לבנון , מתחילים לצוץ קריאות ,ולא ראשונות,מצד יתר העדות בלבנון לכפות פירוק הנשק של החיזבאללה שיצר מצב שהוא חזק יותר מהמדינה.

Image result for ‫לבנון והחיזבאללה‬‎

לבנון מודעת בהחלט לעובדה כי החיזבאללה מסב,כרגע,רק נזקים כלכליים למדינה ,ובעקבות העובדה שלבנון שקועה במשבר כלכלי קשה כבר זמן לא קצר החלו שרים ,מעדות אחרות , לקרוא לממשלת לבנון לצאת בתכניות הגנה אסטרטגית ,בלתי נמנעת, שבמסגרתה ינוטרל הנשק הנמצא בידי החיזבאללה.

הנשיא מישל עאון,השורד במשרתו הרמה רק בגלל תמיכת החיזבאללה,אומר שבמצב כמות שהוא היום , לבנון לא תוכל לשרוד,מצב שבו חיזבאללה חזק יותר מהצבא של מדינת לבנון והגיע הזמן לדון בגורלם של כלי הנשק של החיזבאללה, אשר מהווה סכנה גדולה למדינתנו . צבא לבנון חייב להיות חזק ובלעדי במדינה שיכול לקבל החלטה של מלחמה ושלום, ויהיה מסוגל לכפות את שליטתו על כל שטח לבנון.

Image result for ‫לבנון והחיזבאללה‬‎

 

קרדיט:עמרם אל-מקבוצת נציב

 

 

 

 

כתיבת תגובה