מבזקי חדשות ליום 14-5-2019.מתעדכן

*- שיירה צבאית אמריקנית, שהכילה 50 משאיות נושאות כלי נשק ותחמושת צבאיים ועזרים לוגיסטיים, הגיעה לאזורי צפון-מערב סוריה, דרך מעבר סימלקה, אל העיר מלכיה, כך דיווחו מקורות במזרח סוריה.

Syria in Last 24 Hours: Tens of US Arms Loaded Trucks Arrive in SDF-Controlled Areas in Hasaka

*- שר האנרגיה של סעודיה טוען כי שתי מכליות נפט סעודיות נפגעו ב"פיגוע חבלה "מול חופי איחוד האמירויות הערביות ונגרם להן " נזק משמעותי ".

ח'אלד אל-פאלח אמר את הדברים בהודעה שפירסמה היום (ב ') סוכנות הידיעות הסעודית הממלכתית.

הוא אמר כי שתי מיכליות הותקפו מחוץ לחוף של Fujairah והוסיף ואמר כי מכלית אחת היתה בדרך לארצות הברית.

*- דובר משרד החוץ האיראני התקשר אתמול (יום א ') למרכז הבקרה של אתר פוג' יירה
והביע את דאגתו מהמתרחש בנמל." איראן מודאגת במתרחש אצלכם", וביקש לחקור מיד את אירוע החבלה שארע".עבאס מוסוי צוטט על ידי סוכנות הידיעות "איסנא" הרשמית למחצה ואמר כי "לאירועים כאלה יש השפעה שלילית על הביטחון התחבורתי הימי", ומבקש ממדינות אזוריות "לעמוד על המשמר מפני מזימות של סוכנים זרים".

*- סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח התיכון (אונר"א) הזהירה כי לא תוכל לספק מזון למיליון פליטים פלסטינים ברצועת עזה הנצורה אם לא תצליח לגייס לפחות 60 מיליון דולר נוספים עד לחודש הבא.

*- סעודיה והאיחוד האמירויות השתמשו בתכנות ריגול ישראליות כדי לעקוב אחרי פעילים בסעודיה שונים, ביניהם עומר עבד אל-עזיז, יחיא אסירי, ר'אנם אל-מסאדיר;הזוכה בפרס זכויות האדם, אחמד מנצור, והעיתונאי ג'מאל חצ'וגי הנרצח.

*- אמנסטי לקחת את ישראל לבית המשפט על "ריגול בלתי חוקי".

*- בכיר בפנטגון אמר כי הצבא האמריקני תפס פיקוד בחקירת ההתקפות שבוצעו בנמל אל פוג'ירה לאחר שהוגשה בקשה מטעם ממשלת איחוד האמירויות הערביות לממשלת ארה'ב.

*- קמפיין דיסאינפורמציה איראני, המכוון לישראלים שנחשפו על ידי "ג'רוזלם פוסט", ממשיך להיות פעיל, כך עולה מדו"ח של מעבדת האזרחים של אוניברסיטת טורונטו.

"המעבדה האזרחית", העוסקת בחקר הביטחון הדיגיטלי, זכויות האדם והפוליטיקה העולמית, עקבה אחר המערכה האיראנית, שאותה כינו "מפלה אינסופית" במשך שנה, תוך ניתוח מקיף של המבצע וקישורו לאיראן האחראית להפצת שקרים ולגנבות דעת הקוראים !

*- מייק פומפאו נועד לפגוש את ולדימיר פוטין ברוסיה לצילן של חששות מתגברות מפני התנגשות קרובה בין ארה"ב לאיראן.

שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט , אמר כי הם חוששים מפריצת מלחמה אפשרית בין איראן לארה"ב. "אנחנו מאוד מודאגים מהסיכון של סכסוך שיתרחש בטעות עם הסלמה שאינה מכוונת משני הצדדים".

*- חוקריי הפנטגון ואנשי צבא במפרץ מפנים אצבע מאשימה כלפי איראן טרם נמסרו ממצאיי החקירה של הפיגוע בספינות שעגנו בנמל פוג 'ירה.

*- ארה"ב מתכננת לפרוס 120 אלף חיילים למזרח התיכון "אם איראן תתקוף את הכוחות האמריקנים בהדים מצמררים של מלחמת עיראק
https://www.thesun.co.uk/news/9069070/us-deploy-troops-middle-east-iran-iraq-war/

*-

(קרדיט על הדיווחים לעיל – מאיר בר מקבוצת נציב)

Image result for ‫אנטנות תקשורת‬‎

 

One thought on “מבזקי חדשות ליום 14-5-2019.מתעדכן

כתיבת תגובה