איראן הורתה לחיזבאללה שלא לשתף פעולה עם רוסיה בסוריה

אי שיתוף פעולה בין הכוחות הרוסים לכוחות האיראנים ידוע זה מכבר  וגם חילופי אש בין הכוחות ארעו במהלך התקופה האחרונה.

רוסיה החליטה ,לפני כמה ימים לפתוח במערכה בניסיון לשחרר את מחוז אידליב מידי כוחות המורדים , ולמטרה זאת היא ריכזה על גבולות המחוז כוחות גדולים הנאמנים לה כמו גייס 5 יחד עם כוח "אלנימר" בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן וכן כוחות מדיויזית משמר הרפובליקה. הרוסים נמנעו בכוונה תחילה להביא למקום יחידות מצבא סוריה הידועות בנאמנותן לאיראן , כמו דיוויזיה 4 , ורצו שתהילת הניצחון תישאר רק אצל היחידות הנאמנות לה.

Image result for ‫רוסיה סוריה‬‎

אלא שהעניינים השתבשו להם.

הכוחות אכן הוטלו לקרב אך כוחות המורדים הצליחו לבלום מתקפה זאת תוך גרימת אבדות כבדות,בנפש ובציוד, לכוחות התוקפים. הפיקוד הרוסי בסוריה התכנס בבסיס חמימים בצפון מערב המדינה כדי לבחון דרכים חדשות לתקיפה מחדש של מחוז המורדים.

בעבר היו פונה הפיקוד הרוסי לחיזבאללה שישלח את היחידות המיוחדות שלו ,הידועות ביכולת הלחימה שלהן , כדי להבקיע את מערכי האויב,וההערכה באיראן היא שגם הפעם יאלץ הפיקוד הרוסי לפנות שוב לחיזבאללה שיסייע לו להכריע את המערכה על מחוז אידליב.

לכן הפיקוד האיראני העליון בסוריה ניסה להקדים את הרוסים ולהנחית הוראה מפורשת אחרת על פיקוד החיזבאללה בסוריה שלא לסייע לאף גורם בלחימה עד קבלת הוראה אחרת.

מפקדת כוחות החיזבאללה בסוריה קבלה הוראות ממפקדת משמרות המהפכה האיראנים בדמשק  שלא לשלוח תגבורות מקרב אנשיהם לחזית הלחימה הנוכחי באזור מחוז חמאת שבצפון סוריה , אלא רק בפקודה מפורשת מהפיקוד האיראני העליון בסוריה היושב במפקדת משמרות המהפכה האיראנים , ולא להיענות לכל בקשה לשלוח תגבורות מצד כלשהו ואפילו אם יהיו אלה ממשרד ההגנה הסורי.

על פי הוראות האיראנים ,יש לסרב לכל בקשה לתגבורות של כוחות חיזבאללה, ועל הפיקוד העליון של החיזבאללה בסוריה לתרץ את סירובם בחוסר יכולתם היות וכל כוחותיהם כבר התפרסו באזור מחוז חאלב ואין להם יותר לוחמים לתגבור חזיתות אחרות.

הרוסים נוהגים במקרים של סירוב שכזה להגיב באי מתן חיפוי אווירי לכוחות האיראנים הנלחמים בחזיתות אחרות בסוריה מה שמביא לאבדות כבדות בקרב המיליציות הנאמנות לאיראן.

Image result for ‫סוריה איראן חיזבאללה רוסיה‬‎

 

 

כתיבת תגובה