החיזבאללה פתח בגיוס סורים לאבטחת אזור הגבול עם צפון לבנון. מה מאחורי?

לאט לאט ,אך בטוח, חודר להכרת האיראנים כי שהותם ,יחד עם כוחות הפרוקסי שלה,בסוריה הוא נושא שלא רק המערב מתנגד לו,במסגרת שיקום סוריה לאחר 8 שנות מלחמת אזרחים , אלא גם הרוסים עושים הכל כדי לדחוק אותם מהמדינה.

Image result for ‫אירן חיזבאללה‬‎

אי לכך הוחלט באיראן,כבר לפני זמן רב , לגייס צעירים סורים,חייבי גיוס, למיליציות חמושות מקומיות שימומנו ויאומנו על ידי האיראנים וגם יהיו עושי דברה,וזאת ב-"הסכמת" המשטר הסורי.

גיוס תושבי סוריה פועל כבר ,בהצלחה לא מבוטלת,בכל דרום סוריה והאיראנים הורו לחיזבאללה להפעיל מודל גיוס דומה לכל אורך גבול לבנון-סוריה,תוך דגש על הגזרה הסמוכה לצפון לבנון-מחוז בקעאה,לא רק כדי להגן על כפרי השיעים נאמני החיזבאללה בכל האזור אלא גם לאפשר לכוחות החיזבאללה תנועה חופשית בין לבנון וסוריה.

פרוייקט גיוס המתנדבים הסורים בגזרה מול צפון לבנון הוטל על האשים צאפי א-דן – ראש המשרד הביצועי של החיזבאללה והידוע כמספר 2 בארגון אחרי המזכ"ל נאסראללה.

צאפי א-דין החל מיד בבניית המערך הביצועי של הנושא והחליט למנות את עלי אלטלב  להקים ולעמוד בראש מרכז גיוס חדש בעיירת הגבול הלבנונית – סרעין –  ,שיפעל לגיוס בני הכפרים והעיירות הסוריות השכנות.

Image result for ‫هاشم صفي الدين رئيس المكتب التنفيذي لحزب الله‬‎

בניסיון להגדיל את מספר המתגייסים לכוחות החיזבאללה ,ששורותיו הידלדלו מאוד בעקבות הלחימה בסוריה והמשבר הכלכלי שאילץ את הארגון להפחית דרסטית את שכר הלוחמים , הוטל על החאג' טאהר אלרנום – طاهر الغنوم להיות מנהל משרד הגיוס באזור אלבאקעה הלבנוני.

לאור המדווח לעיל נראה כי האיראנים רואים כמטרה אסטרטגית להשיג השפעה מכריעה בכל אזורי הגבול של סוריה עם עיראק ולבנון כדי להבטיח את תקינות פעילותו של הגשר היבשתי המתוכנן בין טהרן לחופי סוריה ולבנון ופועלים באופן מתואם ליישום מטרה זאת.

 

 

 

כתיבת תגובה