ההכנות האירניות לקראת הגעת נושאת המטוסים "לינקולן" למפרץ הפרסי. פרטים

ככל שקרב זמן כניסתן לפועל של גל הסנקציות החדש של ארה"ב על איראן לתוקף עולה המתח לא רק באיראן אלא בכל מרחבי המזרח התיכון.

והסיבה,עליית מפלס האיומים שההנהגה האיראנית מפזרת לכל רוח ,החוזרת וטוענת כי אם היא לא תצליח לייצא את הנפט של לשוקי העולם הרי שאף מדינה השוכנת לחופי המפרץ הפרסי לא תוכל גם לעשות זאת. איראן מאיימת בצורה גלויה ובוטה כי היא תחסום את השייט במצרי הורמוז,דלת הכניסה והיציאה למימי המפרץ הפרסי. ארה"ב,מנגד הכריזה כי לא תאפשר לאיראנים לממש את איומם ובמקביל שלחה את נושאת המטוסים לינקולן בראש כוח משימה ימי גדול לאזור המפרץ כדי לתת לאיראנים להבין עם מה הם יצטרכו להתמודד אם יתעקשו לסגור את המפרץ לשייט בין לאומי.

תמים יהיה לחשוב כי האיראנים מסתפקים באיומים בלבד. אמצעי התקשורת הגלויים יודעים לדווח כי איראן כבר נמצאת בתוך קדחת הכנות צבאיות לקראת האפשרות שיפרצו בינה ובין ארה"ב מעשי איבה.

היו דיווחים כי ישראל עדכנה את ארה"ב כי כוחות הפרוקסי של איראן, מיליציות אלחשד אלשעבי בעיראק והחיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן כבר מקבלות משלוחי נשק כבד ,ארוך טווח שיוכל ביום פקודה לפגוע בכוחות האמריקאים מבלי שהכוחות האיראנים יצטרכו לנקוף אצבע בירי כזה.

שר החוץ האמריקאי כבר ביקר אמש בעיראק כדי להזהיר את ראש ממשלתה על מערך הטילים הבליסטים שהאיראנים החישו לבעלי בריתם בעיראק כדי לעשות בהם שימוש נגד הנוכחות האמריקאית במדינה.

מקורות אחרים יודעים לספר כי אירן כבר העביר לחות'ים בתימן טילי חוף ים מדגמי הורמוז 1 והורמוז 2 וכן טילים נגד ספינות מדגמי  Khalije-Fars שנועדות לפגוע באניות המלחמה הגדולות של הצי האמריקאי המבקש להראות נוכחות במפרץ הפרסי. להערכת גורמי מודיעין החותים בתימן עוסקים בהכשרת מערכי הטילים הכבדים שקבלו מאירן על מנת לנסות ולפגוע בנושאת המטוסים לינקולן הנמצאת כרגע במימי הים התיכון ועושה את דרכה לחצות את תעלת סואץ בדרכה לים האדום , לחצות את מצרי באב אלמנדב שבחופי תימן ומשם לשוט לעבר המפרץ הפרסי.

טיל הורמוז-1:

Image result for Hormuz-1 & 2 SEAD Ballistic missile

טיל חליג'-פארס  (המפרץ הפרסי):

Image result for Hormuz-1 & 2 SEAD Ballistic missile

כמו כן העבירה אירן מערכי טילים נוספים לאיים שבפתחת מצרי הורמוז שם הוצבו לוחמי החיזבאללה שהתמחו בירי טילי חוף ים לעבר מטרות ימיות.

על פי מידע חדש שהגיע מהרשתות החברתיות,עולה כי נושאת המטוסים האמריקאית אמורה לחצות את תעלת סואץ בין ה-15 ל-20 במאי ותוך זמן קצר להגיע למצרי באב אלמנדב כדי להיכנס למימי האוקיינוס ההודי.

לאור תמונת המצב המשתקפת מהדיווחים ברשתות עולה כי האמריקאים עושים כרגע לקצר מאוד את לוחות הזמנים ולגרום לנושאת המטוסים האמריקאית להגיע כמה שיותר מהר למצרי באב אלמנדב עוד לפני שהחות'ים יספיקו להרכיב את מערך הטילים האיראנים החדש שקבלו רק לאחרונה כדי להימנע מאפשרות שהם יירו לכיוונם. הזמנים הקריטיים לנושאת המטוסים היא השייט מול חופי תימן,חציית המצרים ושייט מול מפרץ עדן. בכל הנקודות הנ"ל יהיה כלי השייט האמריקאי עם כל הצי הנלווה אליו בטווח הטילים החות'י-אירני ויהיו נתונים להחלטת אירנית האם יבוצע ירי לכיוונם או לא.

ארה"ב כבר הזהירה בגלוי ובפירוט את האירנים כי כל ניסיון פגיעה בכוחותיה ברחבי העולם על ידי כוחות הפרוקסי שלה יחשב כאילו איראן עצמה תקפה את ארה"ב והיא תתוגמל בהתאם וביד קשה.

 

 

Related image

 

One thought on “ההכנות האירניות לקראת הגעת נושאת המטוסים "לינקולן" למפרץ הפרסי. פרטים

  • 08/05/2019 at 20:02
    Permalink

    מצד אחד, לא לזלזל, האיראנים התכוננו ללוחמה א-סימטרית, שמנצלת את המפרץ הצר, האיים, הכל, ויש להם יותר מדרך אחת להשמיד נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ, ווזה כולל, טילים, רחפנים, צוללות ננסיות מתאבדות, ספינות מרוץ בנחילים, ועוד כמה רעיונות שכאלה.
    מצד שני, כדאי להם לבדוק בהיסטוריה, מה קרה למדינה האחרונה שהצליחה להטביע נושאת מטוסים אמריקאית.

כתיבת תגובה