מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 8-5-2019. מתעדכן

*- שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, צפוי להגיע למוסקבה ביום שלישי בערב כדי להיפגש עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, על נושאים בעלי עניין משותף לצד ההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות.

שני הצדדים גם יבדקו סוגיות שונות, כגון הרחבת שיתוף הפעולה בין שני משרדי החוץ, הקלות נסיעה והתאמת העובדים של חברות התעופה של שתי המדינות.

במהלך הביקור יחתמו שריף ולברוב על הסכם להקלת חילופי ביקורים בין אזרחי שתי המדינות.

לאחר הפגישה ישתתפו שני שרי החוץ במסיבת עיתונאים משותפת.

*- מומחי האו"ם בודקים תקיפות טילים ליד בירת לוב, שנורו ככל הנראה באמצעות מל"טים סיניים, והצביעו על מעורבות אפשרית של איחוד האמירויות הערביות.

התקפת הטילים על הפרברים הדרומיים של טריפולי, שנערכה בין 19 ל -20 באפריל, התבצעה כאשר כוחות נאמנים למפקד ח'ליפה הפטר נאבקו לתפוס את הבירה מהממשלה המוכרת.

*- סוכן איטלקי של השירות החשאי נמצא מת במלון בפריז ביום ראשון בלילה עם כרטיס ביקור של נשיאות מועצת השרים האיטלקי – המשרד הציבורי הגבוה ביותר תחת שליטתו של ראש ממשלת איטליה.

הסוכן נמצא שוכב בשלולית של קיא עם דם מתחת לסנטר שלו. כרטיס הביקור שנמצא על הנפטר נשא את שמו, מאסימו הראשון, ואת שמו של המעסיק.

לא ראש הממשלה ג'וזפה קונטה ולא כל פקיד ציבורי אחר באיטליה עדיין פרסמו הצהרה פומבית על האירוע.

המשטרה המדעית המקומית קבעה כי יש צורך בחקירה כדי לבסס את סיבת מותו של האיש, אבל מקורות בשגרירות כבר אמרו שהסוכן מת מ "סיבות טבעיות", דווח בעיתון האיטלקי לה רפובליקה.

המשטרה הצרפתית מצאה גם מפתח אבטחה מוצפן בכספת, יחד עם תיקייה המכילה 85 כרטיסים, מפתח usb, כרטיס זיכרון ומתאם. האיש הגיע לנמל התעופה שארל דה גול בפריז ב-3 במאי, והתגורר במלון מגורים.

*- חיל האוויר ההודי מבצע לראשונה תרגיל משדות תעופה אזרחיים.

חיל האוויר ההודי הפעיל לאחרונה תשעה מטוסי קרב משדות תעופה אזרחיים במזרח ובצפון מזרח הודו, במסגרת תרגיל שמטרתו הגדלת ה"מוכנות בזמן מלחמה "של השירות.

דובר חיל האוויר, סגן מפקד האגף, רטנקאר סינג, אמר כי תרגיל בן יומיים, שהסתכם ב -2 במאי, היה הראשון מסוגו בהודו.

*- הפרלמנט האירופי קורא לרשויות התורכיות להפגין איפוק ולפעול בהתאם למשפט הבינלאומי.

האיחוד האירופי וארצות הברית הביעו את דאגתן עם כוונתה של טורקיה לקדוח באזור הכלכלי הבלעדי של קפריסין (EEZ), מהלך שעלול להסלים את המתחים באזור מזרח הים התיכון העשיר באנרגיה.

ראש הפרלמנט האירופי אנטוניו טג'אני אמר ב -6 במאי האיחוד האירופי "מודאג מאוד" על ידי תכניות של טורקיה לקדוח מהחוף בתוך EEZ קפריסין. "אני קורא לשלטונות התורכיים להפגין איפוק ולפעול בהתאם למשפט הבינלאומי על ידי הפסקת פעולות בלתי חוקיות והסרת ספינות תמיכה ממדינות EEZ של קפריסין באופן מיידי", אמר טג'אני בהודעה לעיתונות. "כוונתה של טורקיה לקדוח בתוך EEZ של קפריסין היא הפרה של החוק הבינלאומי. הרפובליקה של קפריסין יש את מלוא הזכות הריבונית לחקור ולנצל משאבים טבעיים בתוך EEZ שלה. "

טורקיה דוחה את ההצהרה הצרפתית על פעולות הקידוח במזרח הים התיכון.

נשיא יוון הקפריסאי ניקוס אנסטאסיידס (Nicos Anastasiades) קרא לפריסת טורקיה של ספינת סקר כדי לקדוח נפט ליד האי – "פלישה שנייה" והפרה של החוק הבינלאומי, כך דיווח העיתון היוונית אקאת'י מריני.

*- ערוץ הטלוויזיה של חמאס מאיים על תחרות האירוויזיון בתל אביב

אחרי יומיים שבהם ירו חמאס והג'יהאד האיסלאמי יותר מ -600 רקטות לעבר ישראל, הזהיר ערוץ הטלוויזיה הרשמי של חמאס, כי אם ישראל לא תכבד את ההבנות הנוכחיות על הפסקת האש לשביעות רצונם של ארגוני הטרור, היא תשבש את האירוויזיון.

*- השגריר באו"ם הפלסטיני אמר אמש כי האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם צריכים לעשות מעשה ולהציג פתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-הפלסטיני אם התכנית המיוחלת השלום האמריקאית אינה מובילה לשתי עמים עצמאיים.

*- ארצות הברית אמרה אתמול כי "דמוקרטיה בריאה" עם בחירות שקופות היא אינטרס של טורקיה עצמה, לאחר שהרשויות ביטלו את הבחירות לראשות העיר באיסטנבול בעקבות התבוסה של מפלגת השלטון.

מחלקת המדינה, ללא ביקורת ישירה על החלטת גוף הבחירות, אמרה כי בחירות חופשיות הן "עמוד יסוד בכל דמוקרטיה".

*- הנסיך הסעודי, עבדאללה בן סולטן אל-סעוד, קרא לחרם על מוצרים טורקיים עד ש"אנקרה תשקול מחדש את מדיניותה כלפי הממלכה ".

אל סעוד שיתף  בחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו נראה הנסיך פייסל בן בנדר בן עבדול עזיז, נסיך ריאד, מסרב לשתות קפה שהוצע לו לאחר שנודע לו שהוא נעשה בטורקיה.

*- בכוונת חמאס להקים גוף עליון המורכב מכוחות פלסטינים, ערבים ואיסלאמיים להתמודד עם עסקת המאה של ארה"ב, צעד ש"פתח "רואה בו" טעות גדולה", שכן אש"ף הוא הנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני.

בסמינר שנערך ב -23 באפריל בעיר עזה, שכותרתו "מנגנונים להתמודד עם עסקת המאה" – בהשתתפות אל-מוניטור, צלאח אל-ברדוויל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, גילה כי תנועתו מבקשת להקים גוף עליון המורכב מכוחות פלסטינים, ערבים ואיסלאמיים כדי להתמודד עם העסקה האמריקאית של המאה.

ברדוויל עדיין לא גילה אילו כוחות ייקחו חלק.

(קרדיט-אברהם תמקר – פרד"ס)

One of the participants will represent Germany at the Eurovision Song Contest in Tel Aviv, Isreal in May 2019 [Gina Wetzler/Getty Images]

 

כתיבת תגובה