"תושבי דרום לבנון השיעים אינם תומכים בכל יוזמה למלחמה נגד ישראל"

700 מיליון דולר אמריקאי הוא הסכום שבו מממנת איראן את פעילות החיזבאללה בכל שנה – כך חשפה סוכנות הידיעות האמריקאית "בלומברג".

אלא שסכום זה נמצא כבר כמה זמן במגמת ירידה חריפה וזאת בעקבות הסנקציות האמריקאיות החריפות שהוטלו על איראן וכן בעקבות המטרה האמריקאית למנוע כלל ייצוא נפט איראני לרחבי העולם ולבטל כל פטורים שניתנו למדינות מסוימות בנושא המשך יבוא הנפט מאיראן.

באותו הקשר, מקורות המקורבים לחיזבאללה חשפו, כך מצטט העיתון א-שרק אלאוסאט הלונדוני ,כי "הסנקציות שהוטלו על ידי נשיא ארה"ב על איראן, פגע אנושות בתמיכה הכספית שהחיזבאללה קבל מאיראן."

בינתיים, ישנם דיווחים בעיתונות  כי "לפני כמה חודשים החלו פיטורים המוניים של עובדים בתוך מוסדות החיזבאללה, והתהליך נמשך גם עתה", והוסיף כי "החיזבאללה אינה מסוגלת לשלם את משכורות לוחמיו במלואן, וישנן כרגע תכניות לשלם משכורות חלקיות בלבד ולקצץ בתגמולים החודשיים לנכי המלחמה של הארגון"

מצד אחר ,הוסיף העיתון הלונדוני ,מפי מקורות פוליטיים בדרום לבנון ,כי "החיזבאללה ואיראן אינן מסוגלות,כרגע,לממן בניה אזרחית בדרום לבנון במקרה ותפרוץ מלחמה עם ישראל , כפי שקרה במלחמת 2006 , שלא לדבר על העובדה ש-"ציבור המפלגה בדרום אינו תומך עוד בשום הרפתקה שיזום החיזבאללה כפי שהיה לפני 13 שנה ".

Image result for ‫חיזבאללה‬‎

 

"ארצות הברית הטילה לאחרונה חבילת סנקציות חדשה על אישים לבנונים וחברות שהיא מאשימה בהשתייכות לחיזבאללה או שהן תורמות כספים להם".

עוד צוין כי "האוצר האמריקאי הקצה 10 מיליון דולר לכל מי שספק מידע על הרשתות הפיננסיות של המפלגה".

על רקע הסנקציות הללו פנה מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, בנאום טלוויזיוני, לקהל תומכיו לתרום כספים הנדרשים לתמיכה בפעילויות של המפלגה.

ראוי להזכיר כאן כי "הכלכלה האיראנית עוברת כבר יותר משנה  מיתון, והמטבע האיראני ממשיך לקרוס,ובעקבות התכנית להחמיר עוד יותר את הסנקציות על איראן צפוי המשבר הכלכלי להעמיק עוד יותר והאינפלציה עלולה להגיע השנה לכ-50 אחוז , השיעור הגבוה ביותר מאז המהפכה באיראן בשנת 1979 – כך על פי " סקיי ניוז".

 

 

 

 

כתיבת תגובה