הופעת מטוסי קרב לא מזוהים במזרח סוריה גרמה לאיראנים לפנות מפקדות

מקורות יודעי דבר  אישרו לרשת החדשות "דיר א-זור 24" כי הבוקר,יום ראשון, הופיעו מטוסי קרב בלתי מזוהים בשמי העיר אלמיאדין-الميادين שבמזרח מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

אותן מקורות טוענים כי לא יכול להיות שהמטוסים היו של חיל האוויר הסורי או של הכוחות הרוסים , היות ומיד עם הופעת המטוסים הבלתי מזוהים החלו הכוחות האיראנים והמיליציות הכפופות לה לפנות בבהילות את המפקדות בהן הם נמצאו באותו רגע.
המקורות הוסיפו כי כל האנשים שהיו במפקדות פינו את משרדיהם ובו זמנית החלו מספר רב של מכוניות צבאיות איראניות לסייר ברחבי העיר.

 

המקורות אישרו כי המטוסים לא תקפו כל מטרה ברחבי העיר אלא טסו בשמי העיר קרוב ל-30 דקות ואחר כך עזבו את האזור.

כאשר המטוסים טסו בשמי באזור העלו הכוחות האיראנים וצבא סוריה את הכוננות בשורות יחידותיהן הנמצאות באזור העיר אלמיאדין אך לא פתחו באש לעבר המטוסים.

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות שולטות בעיר אלמיאדין, והן השליטים דה פקטו של העיר.

הצג את תמונת המקור

בשנה האחרונה, על פי מקורות זרים,תקפה ישראל את מפקדת הגשר היבשתי האיראני שבאזור מעבר הגבול העיראקי-סורי – אלקאים, לא הרחק מהעיר אלמיאדין,והרסה אותו עד היסוד. מדיווחים מקומיים עולה כי בתקיפה זאת נגרמו לכוחות המיליציות האיראניות, כמו גם לכוחות האיראנים ,עשרות הרוגים.

ישראל וארה"ב כבר הצהירו כי יעשו ככל יכולתם לדחוק את הכוחות האיראנים מסוריה וגם אם הם יתרכזו במזרח המדינה יעשה מאמץ לגרום להם לעזוב את האזור. הרוסים לעומתם מדגישים כי האיראנים התרחקו כ-80 ק"מ מגבול הגולן כפי שהובטח לישראל.

בכל מקרה ישראל לא תרשה לאיראנים להתבסס במזרח סוריה,כמו שהיא לא מרשה להם להתבסס בכל נקודה אחרת ברחבי המדינה ובטח שלא להקים קו שיגור טילים לטווחים בינוניים או ארוכים ,שיוכלו להוות איום על מדינת ישראל, בכל אזור ברחבי סוריה.

 

כתיבת תגובה