ארה"ב חונקת כלכלית את סוריה. פועלת להגבלת כניסת מט"ח לאוצר הסורי

ארה"ב מגבירה את הלחץ ויוצרת חנק כלכלי על משטר אסד.
ארה"ב מגבילה את זרימת הדולרים לסוריה ומסוריה, בניסיון להרתיע מדינות אחרות לספק נפט  וזאת על מנת ללחוץ על משטר אסד – כך מדווח אתר החדשות הסורי "זמאן אל ואסל".

בזמן שארה"ב מנסה להימנע ממתח מול רוסיה על עתידו של משטר בשאר אל-אסד, ארה"ב אימצה שני דרכים להדק את טבעת החנק הכלכלי על הדיקטטור אסד והמשטר הסורי.

הדרך הראשונה להתמודדות עם המשטר הסורי, היא למנוע ממנו להשיג  דולרים אמריקאים באמצעות העברות פרטיות ועסקיות. כתוצאה מכך המשטר הסורי לא יכול להשתמש בהם כדי לקנות אנרגיה ו מוצרי אספקה חיוניים אחרים לאחר שפרץ משבר האנרגיה בסוריה עקב מחסור חריף בדלק וגז.

הדרך השנייה של ארה"ב היא להפעיל לחץ על ירדן ועיראק, כדי למנוע מהן לספק דלק כלשהו למשטר אסד, גם אם היו ביניהן חוזים חתומים בעבר, כפי שקרה בעיראק.

המהלכים של טראמפ הפכו לנטל על משטרו של אסד, במיוחד משום הפסקת קו האשראי של אירן שנועד לקניית דלק לסוריה.

אתר חדשות פרו-אסד אמר כי במצב הנוכחי סוריה צריכה לפחות 4.5 מיליון ליטרים של דלק, 6 מיליון ליטר סולר, 7,000 טון דלק ו -1,200 טון גז.

העלות הכספית היומית של המשטר עבור צרכי האנרגיה של סוריה מוערך ב-4 מיליארד לירות סוריות (8 מיליון דולר).

בנוסף, ארה"ב ביקשה שהבנק המרכזי של לבנון ימנע העברות כספים לסוריה, בעיקר העברות בדולרים. מידי חודש מועברים מלבנון לסוריה כ-90 מיליון דולר.

זאת תהיה מכה קשה למשטר אסד אם ארצות הברית תכפה על מדינות אחרות להצטרף לארה"ב בהגבלת את ההעברות של הדולר לסוריה.

המהלך של טראמפ מכניס את משטר אסאד לגרעון גדול במטבע חוץ, במיוחד נפגעים העברות כספים של סורים בחו"ל המהווים חלק נכבד ביותר בהכנסות המט"ח של המשטר הסורי.

קרדיט:-אברהם תמקר – פרד"ס

הצג את תמונת המקור

כתיבת תגובה