שוב:החות'ים בתימן מיירטים כטב"מים סעודים עם נשק נ"מ אירני מוסב

כבר זמן רב טוענים גורמים במערב כי המורדים החות'ים בתימן עושים שימוש בנשק נ"מ אירני "חדיש" שעבר הסבה בתעשיות הצבאיות באירן.

אתמול העלו החות'ים בתימן סרטון בו נראה לוחם יורה טיל נישא כתף על כטב"מ תוקף סעודי מדגם Wing Loong II במחוז צעדה ואף מצליח להפילו.

הכטב"מ , מתוצרת סין,נפל בשדה גידול גת באזור.

אלא שכרגע טוענים מקורות יודעי דבר כי הכטב"מ התוקף הסעודי שהיה מצויד בטילי אוויר-קרקע מדגם BA-7 לא הופל בטיל נ"מ נישא כתף אלא על ידי טיל  אוויר אוויר מדגם R-73E שעבר הסבה בתעשיות הצבאיות האיראניות כך שניתן יהיה לירות אותו מרכב נייד .

שווה לחזור ולצטט את ההערה שכתבנו בדיווח על הפלת כטב"מ אמריקאי לפני כחודש בתימן באמצעות אותו טיל בדיוק.

הערה ברקע הידיעה:

ישראל חייבת להגביר ערנות באזורים בו היא מפעילה את צי הכטב"מים שלה ולבחון מחדש את הנחות היסוד שלה בעת פעילות מבצעית כדי שלא תופתע לאור הרכבת האווירית שמפעילה איראן לסוריה בעת האחרונה  ובמהלכה היא מזרימה נשק נ"מ חדיש הן לצבא סוריה והן לחיזבאללה ולמיליציות השיעיות הפועלות על אדמת סוריה. איראן נמצאת כרגע במהלך מקיף ביותר של התקנות מערכות נ"מ סביב האתרים שהקימה לאורכה ולרוחבה של סוריה ובה היא מבססת את שלטונה. אחד מהאמצעים שמהם איראן חוששת יותר הם כטב"מים תוקפים וכטב"מי סיור החושפים את מלוא הפעילות האיראנית בסוריה וחושפים את מלוא כוונותיה במדינה.

אירן מזרימה לסוריה לא רק מערכות נ"מ נגד מטוסי קרב אלא גם מערכות נשק נגד כלי טייס לא מאוישים לסוגיהם הרבים.

כתיבת תגובה