לראשונה מזה שנתיים: דאעש כובש שטח בסוריה.

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

הסורים והאיראנים לומדים זאת בדרך הקשה והמדממת.

מאז דחקו אותם הכוחות הסורים,בעזרת האיראנים מכל מזרח סוריה בואכה הגדה המערבית של נהר הפרת , ומאז שהכוחות הכורדים כבשו את כל השטחים שהיו בשליטתם ממזרח לנהר פרת בואכה הגבול העיראקי, נמלטו שרידי הכוחות,המונים אלפי לוחמים אל המדבר הסורי שבמחוז חומס.                                      ממאחזים בעומק המדבר ומפסגות ההרים הם החלו לפעול נגד כל מי שזז בשטחים שבקרבתם ולא משנה אם הם מצבא סוריה או ממשמרות המהפכה האיראנים או מהמיליציות האיראניות או מהכוחות הרוסים הפועלים לצדם,או מהכוחות הכורדים או מהכוחות האמריקאים הפועלים לצדם.

טקטיקת הלחימה שדאעש פועלים לפיה הם "פגע וברח",לאמור הם מאתרים ציר תנועה של שיירות צבאיות , אורבים להן בנקודה הנותנת להם יתרון טקטי ומתקפה מהירה ,המפתיעה את נוסעי השיירות, הם מכניעים אותה או שמשמידים אותה ובוזזים כלי רכב ונשק מהשיירות.

בימים האחרונים הצליח דאעש בגדול. שיירה צבאית סורית גדולה, שנסעה על ציר תנועה צפונית מזרחית לעיר אלסוחנה,בקרבת הר בישרי , הותקפה מהמארב על ידי דאעש . לפחות 20 חיילים וקצינים מצבא סוריה נהרגו. השלל של דאעש כלל 7 רכבים ממותקנים במקלעים כבדים ו-2 תותחי שדה וכלי נשק ותחמושת לרוב איתם הם נמוגו במרחבי המדבר העצום המשתרע באזור.

אזור התקיפה (מוקף בעיגול אדום) ותמונת אחד מרכבי השלל שלקח דאעש:

רכבי שלל נוספים:

אחד הקצינים הסורים שנהרג במארב זה:

באותו יום נודע גם כי לראשונה מזה שנתיים הצליחו כוחות דאעש לכבוש עיירה במדברה הסורי – אלקואן – Al-Kawm ,והכוחות שהגנו על המקום , שנמנו על חטיבת אלקודס הפלסטינית נאלצו לסגת ממנה .

יש לזכור כי לוחמי חטיבת אלקודס הפלסטינית עברו הכשרה צבאית על ידי מדריכים רוסים , ולמרות ההכשרה הצבאית הבסיסית הטובה,נראה כי רמת החיילות שלהם עדיין עלובה , לפחות כמו שהודגמה בכיבוש החדש של דאעש.

מפת האזור הכבוש של דאעש:

*- קולונל נאדר סאקר מפקד שיירה סורית שנעלמה במדבר . דאעש טוען ש-15 מחיילי השיירה נהרגו בתקיפה שלהם .

אזור העלמות השיירה:

*- מארב של כוחות מורדים הניח מטען צד על ציר תנועה מצפון לדרעא ושם פגעו ברכב של צבא סוריה.

*- תת אלוף מונדר אסאס היה בשיירה ביחד עם קצינים רוסים בשיירה שהותקפה על ידי דאעש במדבר של מחוז דיר א-זור, וביחד עם הקצינים הרוסים כולם נהרגו. הוא הובא למנוחות לפני כמה ימים.

*-

 

כתיבת תגובה