עוד משלוח של ציוד צבאי אמריקאי הגיע לצבא לבנון. היגיע לידי החיזבאללה?

שגרירות ארה"ב בלבנון הנמצאת בביירות הודיעה אתמול כי וואשינגטון שלחה לצבא לבנון ציוד צבאי בערך של 14.3 מיליון דולר וזאת כחלק מתכנית סיוע צבאי שוטף.

U.S. Supplies Million Worth Of Military Equipment To Lebanese Army (Photos)

על פי הודעה לעיתונות שהוציאה שגרירות ארה"ב בביירות המשלוח החדש כולל מכשירי ראיית לילה,מערכות תקשורת ועוד ציוד צבאי אחר.

U.S. Supplies Million Worth Of Military Equipment To Lebanese Army (Photos)

רוב הציוד והנשק שסופק ללבנונים במסגרת תכנית הסיוע הצבאי הוא ציוד משומש מדורות קודמים. מומחים צבאיים טוענים כי חלק מהציוד הצבאי שהועבר ללבנון שונמך (down-graded) בכוונה כמו רכבי סער לכוחות החי"ר  שצבא לבנון קבל בשנה שעברה. מוקדם יותר החודש ספקה ארה"ב 6 כלי טייס בלתי מאוישים מדגם ScanEagle לצבא לבנון על מנת לשפר את יכולותיו בתחום הסיור והמודיעין.

רכבי סער לכוחות החי"ר  מדגם ברדלי:

Lebanese Army Receives More Infantry Fighting Vehicles From United States (Photos)

כלי טייס בלתי מאוייש מדגם ScanEagle:

U.S. Delivers Several UAV Systems To Lebanese Army (Photos)

הסיוע האמריקאי נועד לשפר את יכולותיו של צבא לבנון כך שיוכל להוות אלטרנטיבה לחיזבאללה  או להוציא וויתורים ממשלת לבנון בכמה נושאים אזוריים.

U.S. Supplies Million Worth Of Military Equipment To Lebanese Army (Photos)

 

הערה ברקע הידיעה:

רק לאחרונה תקפה ישראל עמדות תצפית של החיזבאללה בגולן הסורי בהן התקינו מכשירי ראיית לילה מתקדמים מתוצרת ארה"ב שנקנו מכוחות המורדים הסורים שפעלו בגולן וחתמו על הסכמי סולחה עם משטר אסד אך העלימו את הציוד הצבאי שניתן להם על ידי ארה"ב כדי שיוכלו להלחם בכוחות צבא סוריה והמיליציות האיראניות בפעלו במרחבי דרעא וקונייטרה ולאורך גבול ישראל.

השאלה הנשאלת היא: איך ארה"ב יכולה להשגיח שהמערכות שהיא העבירה לידי צבא לבנון לא יגיעו לידי החיזבאללה ? כי רק לאחרונה גילו האמריקאים כי מערכות נשק שנשלחו כסיוע לצבא לבנון בשנים עברו נעלמו ממחסני צבא לבנון וככל הנראה נמסרו לחיזבאללה. ממש לא משנה שמדובר בדגמים ישנים או שהם שונמכו בכוונת מכוון . נשק זה מקדם את יכולות הלחימה של החיזבאללה בשיעור נוסף מעל היכולות הנוכחיות שלהם.

 

 

כתיבת תגובה