במהלך לעומתי לרוסיה ממשיך אסד למלא הוראות איראן ומסייע להתבססותם

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, מתכנן ביקור רשמי בעיראק בחודש הקרוב או בתחילת מאי הקרוב, דיווח של העיתון אל-ר'אד בעיראק אשר קיבל את המידע ממקורות פוליטיים עיראקיים.

"הדיווחים אודות הביקור מושמעים על ידי בכירים עיראקים, איראנים ולבנונים בתיאום עם בכירים סורים", כך צוטט אל-ראד באחד המקורות.

המקור אמר כי נשיא עיראק-ברהם צאלח, ראש הממשלה-עדל עבדול-מהדי ויו"ר הפרלמנט-מוחמד אל-חלבוסי, חוששים כי ביקור בשאר אל-אסד עלול להרגיז את וושינגטון, שדוחה ,מכל וכל,חידוש יחסים עם ממשלת דמשק.

כוחות איראנים וקבוצות עיראקיות חמושות מקומיות ינסו להגן על אסד במהלך הביקור הקרוב. המקורות העיראקים טענו כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים-קאסם סלימאני,שהוא גם אחראי על הפעלת הכוחות בעירק, יפקח באופן אישי על ההכנות המתמשכות עד הביקור.

בחודשים האחרונים חל שיפור משמעותי ביחסים הטובים בין עיראק לסוריה. באמצע מרץ ביקר בדמשק ראש המטה של ​​הכוחות המזוינים העיראקיים, עות'מאן אל-ר'אנימי, שם נפגש עם עמיתיו הסורים ועמיתיו האיראניים.

משרד הנשיאות הסורי לא הגיב עד כה על דיווחים אלו. עם זאת, ידוע כי דמשק אינה מכריזה מראש על נסיעת בשאר אל-אסד מסיבות ביטחוניות.

קרדיט:בר מאיר מקבוצת נציב

Syria’s President Is Preparing To Visit Iraq – Report

הערות :

*- אין ספק,נסיעה כזאת ,שכל כולה היא בשליחות איראן, שנועדה לשפר את התבססות האיראנים בסוריה, תרגיז מאוד את פוטין שהופתע כבר פעם אחת יותר מדיי כשאסד יצא לביקור באיראן מבלי לעדכנו.

*- אירן מפעילה את עיראק וסוריה ,כחלק מהסהר השיעי שבחסותה,כדי להגשים את מטרותיה האסטרטגיות לשלוט על כל המרחב מאירן עד הים התיכון והכל במימונה הנדיב של עיראק.

*- אירן מצופפת את השורות ומבטיחה את אגפיה לקראת החמרת הסנקציות האמריקאיות עליה בראשית החודש הבא. אירן רוצה להבטיח את הישרדותה ובעזרת מדינות הסהר השיעי והכסף העיראקי הרב המתקבל מתמלוגי הנפט.

כתיבת תגובה