איראן בצעדי תגובה לאחר שארה"ב הכריזה על משמרות המהפכה-"ארגון טרור"

המועצה העליונה לביטחון לאומי הגיבה בצעד דומה לזה של ממשל טראמפ, שאותו כינתה "לא חוקי וטיפשי".                                                                                                זריף: "עוד מתנת בחירות לנתניהו ועוד הרפתקה מסוכנת של ארה"ב באזור"

הפרלמנט האיראני אישר היום הצעת חוק לחיזוק כוחות משמרות המהפכה האיסלמית נגד ארה"ב, לאחר שארה"ב כינתה את ארגון "משמרות המהפכה האיסלאמית" כ"ארגון טרור ".
הוא הדגיש, "כל כוחות צבא ארה"ב, הביטחון והמודיעין הפועלים במערב אסיה וכל האנשים והמשפטנים המייצגים אותם באזור מערב אסיה יוכרזו כטרוריסטים וכל סיוע פיננסי, טכני, הכשרה ושירות ולוגיסטיקה לקבוצה זו של כוחות נחשבים שיתוף פעולה במעשי הטרור", נכתב בהצעת החוק.
החוק דורש מן הממשלה והצבא לנקוט בצעדי גומלין תקיפים, אם יש צורך בכך, נגד פעולות הטרור של הכוחות האמריקנים ושל טרוריסטים אחרים הפועלים במערב אסיה, אשר מסכנים את האינטרסים של איראן האיסלמית, לאחר שקיבלו אישור מהמנהיג העליון של האסלאם המהפכה איתאללה סיאד עלי ח'אמנאי כמפקד הכוחות המזוינים האיראניים.
סוכנות הידיעות האיראנית אל-פארס מוסרת כי שר החוץ האיראני מוחמד זריף הודיע כי וושינגטון עשתה משגה חמור "שהוא תוצאה ישירה של קשריו ההדוקים של הנשיא טראמפ עם ידידו ראש הממשלה נתניהו, וכי זו היתה מתנת בחירות של טראמפ לנתניהו".

עוד דעות מהסלון המוסלמי אודות הכרזת ארה'ב

הממשלה הסעודית ;
בישיבה שהתנהלה בראשותו של המלך סלמן בארמון אל-ימאמה בריאד ביום שלישי, התקבלה בברכה  החלטת ארה"ב לסווג את משמרות המהפכה האיראנים (IRGC) כ-"ארגון טרור".

בהודעה לסוכנות הידיעות הסעודית אמר שר ההסברה טורקי בן עבדאללה אל-שעבאנה כי המועצה מברכת על ההודעה ורואה בה צעד "רציני ומעשי" ולהמשך בטחון יציב באזורנו.

כמו כן, חזר הקבינט על הצורך בקהילה רחבה ובינלאומית שתנקוט עמדה ברורה ותקיפה יותר נגד תפקידה של המשמרות המהפכה האיראנית העסוקה בבלימת השלום והביטחון הבינלאומיים.

משרד החוץ של בחריין קידם בברכה את ההחלטה, והדגיש כי יש לה חשיבות נוכח "התפקיד המסוכן שממלאים משמרות המהפכה ככוח מפר יציבות ותורם ראשי לאלימות ולטרור במזרח התיכון ובעולם כולו".

תימן הודיעה כי להחלטה תהיה השפעה חיובית על ביטחון האזור. סוכנות הידיעות של תימן SABA קראה לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על טהרן להבטיח שתשמור על המחויבויות הבינלאומיות שלה כחברה באו"ם.

סוריה מגנה:
משרד החוץ הסורי גינה את ההחלטה האמריקנית כ"מפרה את ריבונותה של איראן". הצעד הדרמטי של וושינגטון הוא למעשה אות כבוד למשמרות המהפכה והכרה בתפקידו של כוח זה כמגן על ריבונותה של איראן".

כמו שניתן לראות התגובות במזרח התיכון להחלטת ארה"ב לכלול את משמרות המהפכה ברשימת הטרור- מנוגדות.                                                                                                                                      האם הכוח המיוחד של משמרות המהפכה האחראי למבצעים החשאיים בחו”ל -"כוח קודס" בפיקודו של קאסם סולימאני עשוי להיפגע ?

בהחלט אביב מעניין. הסממן הבולט ביותר של האביב הוא "פריחה והתחדשות".
תקופה עמוסה לפנינו.

קרדיט:בר מאיר-קבוצת נציב

כתיבת תגובה