חה"א הישראלי תקף מטרות אירניות בחאלב בסוף מרץ מהשטח שבמזרח סוריה

ב-27 במרץ תקפה ישראל מטרות איראניות בצפון סוריה באזור העיר חאלב.

בין היתר הותקפו מפקדות איראניות וכן מפעל להרכבת טילים מדויקים שמוקם באזור תעשייה מצפון לעיר חאלב.

עד כה לא היה ברור מהיכן בדיוק תקפו המטוסים הישראלים את המטרות האיראניות באותו ערב.

מקורות ערביים העלו ,מיד לאחר התקיפה,השערות כי המטוסים הישראלים טסו מעל הים התיכון בגובה שבין 45 אלף רגל ל-51 אלף רגל וירו טילי שיוט מונחים לעבר המטרות. היו כאלו שטענו כי המטוסים הישראלים ירו את פצצות ה-GBU39 על המטרות כשהם טסים מעל שטחה של עיראק.

היום הגיע מקור סורי נוסף,שאף צייר מפה בהתאם,בו הוא מפרט כי המטוסים הישראלים התוקפים טסו מישראל,דרך ירדן ומשם חצו לשטח סוריה והתמקמו בשטח שממזרח לנהר הפרת,הנמצא כיום בשליטת הכורדים הנתמכים על ידי צבא ארה"ב .

היות והכוחות הכורדים הנלחמים באזור זה נהנים מחיפוי אווירי של בנות הברית בהובלת ארה"ב ,סביר להניח כי כל התקיפה הישראלית נעשתה לא רק בתאום עם הפיקוד הרוסי בשדה התעופה חמימים בצפון מערב סוריה אלא גם עם מפקדת כוחות הברית הפועלים בשמי סוריה.

על פי הדיווח הסורי ,המטוסים הישראלים התמקמו בשטח סוריה צפונית לעיר המחוז א-רקה ,שהייתה בעבר בירת חליפות דאעש ונכבשה ע"י הכורדים, ומשם הם ירו לעבר המטרות האיראניות שהיו רחוקות מהם כ-100 ק"מ את הפצצות החכמות מסוג GBU-39 .

SDB3.jpg

יש להעיר כי עד לחודש פברואר 2018  היה באזור,לא הרחק מהמטרות האיראניות שהותקפו לאחרונה,אתר של סוללות טילי נ"מ אס-200 שטווח פעולתן היא כ-200 ק"מ . אם היו סוללות אלו עדיין במקומן הן היו יכולות לגלות את המטוסים התוקפים עוד בטרם יתייצבו בעמדות הירי שלהם ואולי גם להרתיע אותם מלירות. סוללת אס-200 דומה הפילה מטוס קרב ישראלי לפני כשנה. יש הסוברים כי סוללות האס-200 יעילות יותר, כל עוד הן בידי הצבא הסורי, מאשר סוללות האס-300 החדשות שקבלו מהרוסים אך טרם הצליחו להביאם למצב מבצעי בו הם יכולים לסכל מתקפות אויב.

תצלום אוויר המראה מחד את עמדות הירי של הכוח האווירי התוקף שהתייצב כ-100 ק"מ מהמטרה מול טווח פעילותה של סוללת האס-200 שהיתה עד תחילת 2018 ממוקמת בקרבת מקום אך הוצאה משם:

 

כתיבת תגובה