שת"פ חמאס,מצרים וישראל הביא למעצר מפקד החוליה שירתה לעבר תל אביב

אחרי ירי 2 הטילים הבליסטיים הכבדים וארוכי הטווח לעבר תל אבי ולעבר הישוב משמרת שבשרון טענו בחמאס כי הירי בוצע בטעות וכי הם לא עומדים מאחורי ירי זה.

בעת הירי על שומרה שבשרון שהתה משלחת תיווך מצרית בעזה ודנה שהסכמי הפסקת אש בין הצדדים הלוחמים בעזה ובין ישראל. לאחר שנודע להם על הירי הם השתוללו והאשימו את החמאס בניסיון סיכול המאמצים המצריים לעזור להם.

קרדיט לתמונה:תיעוד הבית שנפגע // צילום: עמי שומן

גם ישראל לעגה לתגובת החמאס והגיבה בסדרת מהלומות צבאיות לאחר כל ירי שכזה.

אלא שעל פי מה שנראה, החמאס בכל זאת דיבר אמת, לפחות בחלק מהדברים.

Fateh-110 Missile by YPA.IR 02.jpg

לאחר חקירה מאומצת הם איתרו את החוליה המורדת שירתה את הטילים  ומפקדה הוא בכיר בשורות תנועת אלפתח ושמו סקאני.  לאחר חקירה קצרה אך קשוחה,עם קצת עזרה מישראל, הצליחו בחמאס לזהות את מפקד החוליה שהוציאה לפועל את הירי והוא זוהה כ-זכרי אלסקאני. או אז התברר כי מפקד החוליה הצליח לצאת דרך אחת המנהרות המקשרות בין עזה למצרים וברח אל תוך מרחב קהיר המאוכלסת במיליוני בני אדם מתוך תקווה שיוכל למצוא שם מקלט עד יעבור זעם.

אלא שלפני כמה ימים,כך מסרו מקורות בגדודי השהידים של אלאקסה, לאחר שהמידע אודות האיש נמסר לשלטונות מצרים , הצליחו כוחות הביטחון בקהיר לאתר את מיקומו של זכרי אלסקאני ליד קהיר ולעצור אותו.

גם כוחות הביטחון המצרים ידועים ככאלו שהחקירות שלהם לא מאופיינות בעדינות יתרה או במגבלות הנובעות מזכויות אדם שכה מתפארים בה בישראל , ואין ספק שהם כבר יוציאו ממנו את כל המידע באשר לזהות שולחיו והמחיר שנגבה עבור ירי הטילים הכבדים לעבר תל אביב ומשמרת.

זכרי אלסקאני:

 

כתיבת תגובה