אתר חדשות אמריקאי:האירנים פינו מפקדות ומתקני מודיעין בשה"ת של דמשק

לפני כשבועיים פרסם האתר נציב.נט כתבה נרחבת אודות תנועות איראניות מדמשק לעבר אזורים שמחוץ לבירה מחשש לתקיפות ישראליות.

 

כמו כן פרסם האתר נציב.נט כתבה באותו עניין:

אתמול פרסם אתר חדשות אמריקאי – WND את הכתבה הבאה:

" יחידות צבאיות איראניות פינו מתקנים שאיראן הקימה ליד שדה התעופה בדמשק מחשש לתקיפה ישראלית"

יחידות צבאיות איראניות נמלטו מהמתקנים שהמשטר האיסלאמי הקים ליד שדה התעופה בדמשק, מחשש לתקיפה ישראלית, על פי דיווחים שפורסמו בעיתון "G2" של ג'וזף פרח.

לדברי המקור, בעמדות הפינוי נכללו יותר מתשע מחסנים גדולים של אמצעי לחימה, תחמושת וטילים ארוכי טווח. בנוסף, מרכז מודיעין ליד שדה התעופה, שפונה לאזור גווטה המזרחית, פונה גם מרכז הריגול בתקשורת אלחוטית ומרכז פיקוד מבצעי", דיווח העיתון הלבנוני אל-מודון.

"המחסנים המפוזרים נחלקו בין בסיסים צבאיים מזרחיים, מערביים ומצפון לדמשק, ורוב הטילים הועברו למפקדות הרביעיות של הצבא הסורי, הנמצאות על רכס ההרים הרחב במערב ריף כמו כן, חלק מנהשק, תחמושת וציוד לוגיסטי הועברו לבסיסי המחלקה הראשונה; של כל כוחות המשטר הסורי, מחלקה זו קשורה באופן הדוק ביותר לאיראן, בעוד שחלק מהנשק והציוד הבינוני והקל הועברו לנמל התעופה אל-מזזה".

הדו"ח גם אישר כי איראן "מתכננת להקים שדה תעופה צבאי חדש ליד אל-כסוואה שבמערב מחוז ריף דמשק, וכי היא חזרה לפעילות בנמל התעופה אל-דימאס באותו אזור, סמוך לגבול סוריה-לבנון .

(קרדיט לתרגום הכתבה: בר מאיר-קצין במיל ביחידה מיוחדת .פרדס חבר קבוצת נציב)

מצגת: האתרים האירנים החדשים בקרבת גבול ישראל

יש לציין עוד כי האירנים העתיקו את המודל שבנו לפיו את בית הזכוכית בשדה התעופה של דמשק ששימש מפקדה וחפ"ק ראשי של הכוחות האירנים בסוריה,גם בעיר חאלב ששם החפ"ק המרכזי שולט על כל צפון סוריה.

 

כתיבת תגובה