האם נאסראללה חלש מהווה איום על ישראל ?

אזור המזרח התיכון התברך בסכסוכים פנימיים וחיצוניים כה רבים עד שקשה לפעמים להבחין מי נגד מי.
האוקסימורונים אף הם רבים לאין ספור.
עד כה חשבנו כי הבוס הגדול והבלעדי של החיזבאללה הוא חסן נסראללה הנושא נאומים חוצבי להבות ונוטפי איומים כאילו הוא רק שני ,לאייטולה חמינאי-שליט איראן ,בעולם השיעי.
אלא שמתחת לפני השטח קורים שינויים כבירים שרק מי שמכיר היטב את החומר מבין מה באמת קורה בחיזבאללה. וקורים דברים גדולים.

אתר החדשות ="לבנון החדשה" – newlebanon.info מפרסם מאמר שכותרתו:" האם חסן נסראללה אכן שולט בחיזבאללה?"

מי שעומד מאחורי השינויים הטקטוניים בחיזבאללה הוא לא אחר מאשר הגנרל סולימני שדאג אף להגיע לביירות ולהבהיר לכל הגורמים בארגון כי השינויים הם על דעתו ואין לסיים סכסוך פוליטי זה באמצעות כידוני הרובים הנמצאים בשפע בכל פינה בארגון.
למה הוחלט להרחיק את נאסראללה ? זה כנראה ידוע אך ורק במעגל המצומצם של הנהגת איראן הבכירה ביותר, אך אפשר לשער גם הרבה סיבות הגיוניות.
גנב יותר מדיי כסף לכיסיו,כבר לא מספק את הסחורה לאיראנים,לא מצליח כלכלית לאזן את הארגון , ובשביל סכומי עתק שמזרימה איראן לארגון אולי אפשר לקבל מנהל יותר מוכשר.

המצב הנוכחי להערכתי מעמיד גם אתגר ,והייתי אף אומר-סכנה למדינת ישראל.
אסור לדחוף רודן לפינה בעודו על כס ממלכתו.
הוא עוד יכול ליזום מלחמה נגד גורם שבקונצנזוס הרחב,ישראל, מתוך הערכה כי העניינים יכולים לעבור תפניות מפתיעות שאפשר וישאירו אותו,בלית ברירה,על כס השלטון עד להתבהרות המצב. היות ובמזרח התיכון אף פעם לא מתבהר המצבמכאן שהרודן יכול להמשיך בדרכו עד הודעה חדשה.

המצב עד כה ,כשנסראללה היה השליט היחיד והבלעדי בחיזבאללה, היה שהוא אמנם לא הפסיק לאיים על ישראל ולצייר לה קווים אדומים,בתחילה בלבנון-בה הוא הצליח,ואחר כך בסוריה שם הוא נכשל כישלון חרוץ והוכה קשות על ידי ישראל , אך שמר על שקט מופתי בגבול עם ישראל ודאג לרסן את כל ארגוני המחבלים הסוררים שניסו לפגע בישראל כל פעם שלחץ הדם עלה אצלם. כרגע, שהוא הולך ונדחק מכס ממלכתו, האם הוא מהווה סכנה לישראל בגלל שהוא יחשוב לא לטובת הארגון אלא לטובת עצמו ומכאן הדרך לחמם את הגבול קצרה.
האם נאסראללה יזום מלחמה בניגוד לדעת האיראנים ? אפשרי !
האם האיראנים מבינים זאת ? בהחלט ואף דואגים לאבטח אגפים.
אז מה יהיה ? אתם יודעים למי ניתנה הנבואה!

 

 

כתיבת תגובה