מיליציה חדשה תופעל בדרום הגולן הסורי כנגד הנוכחות האירנית.האמנם?

מקורות מקומיים בדרום סוריה דיווחו לרשת אוריינט על ההכנות של מיליציות אסד ומנהיגי כוחות הפיוס בדראעה להקמת גוף צבאי חדש שיפעל בדרום לסוריה ושבראשו יעמוד עמאד אבו זוריק, לשעבר מפקד בכוחות המורדים באזור שהתפייסו עם משטר אסד והצטרפו לשורותיו.

אבו זריק שמש כמפקד צבאי במיליציית "ג'ייש אלת'ורה" של המורדים, לפני שברח לירדן, בעקבות ההשתלטות צבא סוריה על האזור וחזר מוקדם יותר השנה דרך מעבר "נציב" לאחר שתאם זאת עם לואי עלי- ראש ענף המודיעין הצבאי הסורי באזור.

המקורות ציינו כי הכוח הצבאי החדש שיוקם יתבסס על כוח של כ-1000 לוחמים שיתפרשו בשטח מהעיירה מערבה – معربة שבפרברי דרעא המזרחיים ועד לעיירה ג'אסם – جاسم שבפרברי דרעא הצפון מערביים וכי אבו זריק כבר ערך מספר סיורים בשטח לאחר ששב מירדן ונפגש עם מפקדים לשעבר בג'ייש אלת'ורה וביניהם מחמוד אלברדאן ,אבו מרשד ואבו בכר אלחסן.

מהי מטרתו?

מקורות ברשת אוריינט הבהירו כי הכוח החדש יעמוד תחת פיקוחו של המודיעין הצבאי הסורי, בעוד שגורמים במיליצייה החדשה עצמה טוענים  כי מטרתו  "להוות כוח נגדי שיעצור את ההתפשטות האיראנית באזור," אך טענה זאת סותרת את העובדות בשטח, היות והמודיעין הצבאי הסורי באזור משתתף בסיורים משותפים עם חיילי דיויזייה 4  הידועה בנאמנותה לאיראן.

באשר למימון גוף חדש זה, אמר המקור כי הם ימומנו מעסקאות תיווך, סחר במוצרי דלק ונפט ועל הברחות, בייחוד כאשר אבו זוריק מגיע מכפר נציב ויש לו יחסים טובים עם קצינים ירדנים בגבול הירדני.

ראוי לציין כי האתר של אוריינט חשף בדו"ח לפני כחודשיים,את אופי ההסכם עם מיליציות אסד על חזרתו של אבו זריק שיתאפשר לאחר שאנשיו גילו לצבא סוריה את מיקומם של מחסני נשק רבים שהמורדים החביאו באזור .המקורות הוסיפו כי הוסכם עוד כי הכוח החדש יפעל גם נגד כוחות מורדים שהחלו לפעול באזור מזה כמה חודשים ומבצעים פיגועים רבים נגד כוחות המשטר השוהים באזור.

 

שטח הפעילות של המיליציה החדשה:

כתיבת תגובה