ואשינגטון פוסט:האם נאמני משטר אסד בדמשק יתמכו בסילוקו?

העיתון "וושינגטון פוסט" מדווח על מצב של תרעומת עמוקה ממנה מתייסרים  נאמני משטר אסד בעקבות ההידרדרות ברמת החיים בסוריה.

העיתון אמר כי זאת הפעם הראשונה  שטינה נגד המשטר הגיעה לתוך הבירה דמשק, שם הורעו תנאי החיים  בחודשים האחרונים יותר מאשר היה בשנים האחרונות.

עיתונאי הפועל בדמשק,שסירב להזדהות מחשש להתנכלות השלטון , אמר כי כיבוש אלרוטה המזרחית לא הביא הקלה לתושבי הבירה דמשק כמצופה וכי "זהו המצב הגרוע ביותר שידענו עד כה,אנשים כאן בקושי שורדים, והעוני הולך וגדל ".

 

אשליות  של חיים משופרים

מחסור חמור בדלק, גז וחשמל מאלץ את האוכלוסייה לשהות בחושך בחורף הקר ללא חימום והמשך הירידה של המטבע הסורי מייקר מאוד את מחירי האנרגיה. חיילים רבים שחזרו משדות הקרב לבתיהם לא מצליחים למצוא עבודה,העמידה הארוכה בתורים לקבלת מצרכים בסיסיים יחד עם העלייה החסרת תקדים בשחיתות מביא את סבל העם לשיא.

נאמני השלטון חשבו שיגיעו משקיעים ערבים עשירים לדמשק, ושהסינים יממנו פרויקטים של שיקום , אך הסנקציות האמריקאיות הביאו לפגיעה קשה ביותר בכלכלת המדינה ונראה כי לא סביר כי היא תשתקם בקרוב.

דני מקי – עיתונאי בריטי המתגורר בדמשק אמר כי  "ניצחון צבאי גדול  אינו מתורגם  לשיפור איכות החיים כפי שציפו .מצב הרוח קודר כאן, והחורף היה קשה, גם כשקבוצות המורדים החמושות עמדו על סף כניסה לדמשק, לא ראינו כזאת איכות החיים כפי שאנחנו חיים היום".

Related image

מלחמה אינסופית
האומללות הזאת משתקפת בקבוצה גדולה של נאמנים בתקשורת החברתית, כולל כמה ידוענים ואנשי טלוויזיה שהשתמשו בהשפעתם כדי לגייס תמיכה במשטר אסד.

כלכלנים ודיפלומטים מערביים אומרים כי הסנקציות החדשות שהטיל משרד האוצר האמריקני בחודש נובמבר הובילו למחסור חמור במוצרי אנרגיה בחודשים האחרונים.

פקיד ממשלתי בדימוס, שדיבר בעילום שם בגלל חשש מתגובת המשטר, אמר כי אי שביעות הרצון של הציבור מעלה שאלות על עתיד סוריה ועל המשך אחיזתה של משפחת אסד בשלטון.

נאמני אסד בדמשק מביאים תקווה כי תהליך השלום בתוך סוריה,כפי שמובילה אותה רוסיה בתמיכת האו"ם יביא להחלשת האחיזה של אסד במדינה וביחד עם ארה"ב ואירופה תפתח הדרך לכניסת השקעות זרות למדינה שיסייעו לשיקום סוריה על ידי הקהילייה הבינלאומית.

כתיבת תגובה