נתניהו איים-אירן מגיבה בנחישות:כוח ימי אירני בדרכו למצרי באב אלמנדב

אירן הגיבה יותר מהר ממה שהעריכו.

ראש ממשלת ישראל-בנימין נתניהו איים לפני שבוע כי חיל הים הישראלי יצטרף לקהילייה הבין לאומית ויסכל ניסיונות הברחת נפט אירני לשוקי העולם תוך עקיפת הסנקציות האמריקאיות האוסרות עליה לעשות זאת.

ביום רביעי האחרון איים שר ההגנה האירני על ישראל ואמר כי ארצו תגיב אם ישראל תעשה ניסיון לעצור את ייצוא הנפט האירני וכי פעולה ישראלית תחשב על ידי אירן כ-"פעולה פירטית".

אלא שמתברר שהאיום הישראלי והתגובות האירניות לא היו סוף פסוק בנושא.

ביום שבת האחרון הבחינו גורמי מודיעין מערביים כי כוח משימה ימי אירני עזב את נמל בנדר אלעבס שבמפרץ הפרסי ונכנס לאוקיינוס ההודי בדרכו מערבה.

אתרי חדשות אירנים ציטטו אתמול את מפקד הצי הדרומי האירני – תת אדמירל אפשין טאשאק שחשף כי כוח המשימה האירני מספר 61 שהורכב מהפריגטה – סבאלאן ואניית האספקה – בנדר אלעבאס נמצא בדרכו למצרי באב אלמנדב שבפתחת הים האדום.

בשבת , כוח משימה ימי אחר,מספר 60,המורכב מ-2 אניות אספקה , שסיכלו התקפת פירטים על מכלית נפט אירנית בשבוע שעבר, שבה לבסיסה בנמל בושייר לאחר שהשלימה מסע באורך של 5,600 מילים ימיים.

הפריגטה סבאלאן  מצוידת בתותחי 114 מ"מ , טילי ים-ים,מרגמות,מכונות ירייה,טילי טורפדו ומערכות הגנה אווירית.

אניית האספקה-בנדר אלעבאס חמושה בנשק קל בלבד ועל סיפונה ישנו מסוק.

Image result for ‫הצי האיראני‬‎

מאז שנת 2008 תורם חיל הים האירני משאבים לכוח המשימה הבין לאומי הפועל נגד פיראטים ימיים בחופיה המזרחיים של אפריקה .לדברי האדמירל טאשאק , חיל הים האירני ליווה בעזור האחרון יותר מ-6000 מכליות נפט שחצו נתיבי שייט בינלאומיים באזור.

מצרי באב אלמנדב נמצאים ליד מצר עדן המחבר את האוקיינוס ההודי עם תעלת סואץ ששם עוברים מידי יום אניות הנושאות כ-4.7 מיליון חביות נפט ליעדים שונים באירופה וממנה.

Image result for ‫באב אלמנדב‬‎

 

 

 

כתיבת תגובה