אירן רומזת על העמקת התבססותה בסוריה- מקימה צבא שיעי ענק במרחב

ראש ממשלת ישראל-בנימין נתניהו מצהיר זה חודשים ארוכים כי מדינת ישראל לא תאפשר לאירן להתבסס בסוריה וכי היא פועלת במלוא כוחה למנוע זאת ואפילו מתכוונת לפעול בשטח עירק נגד הפעילות האירנית העוינת המכוונת כלפי ישראל אם יגיעו הדברים לכך.

ראשי המערכת הצבאית רמזו לא פעם כי ישראל פעלה במרוצת השנים האחרונות יותר מ-1000 פעם נגד מטרות אירניות במרחב במטרה לאלצם לצאת מהאזור ולחזור לארצם.

עד כה כל המאמצים עלו בתוהו. לא רק שהתמונה הגדולה מראה שאירן נמצאת בשיא פעילותה להתבסס הן בעירק והן בסוריה,אלא היא הולכת לבצע פרויקטים אזרחיים בעלויות של מיליארדי דולרים על מנת להדק את הקשר בין טהרן לבגדד,דמשק וביירות. מה שאומר שמאמצי ישראל היו אולי נחושים אך בהחלט לא יעילים.

גם רוסיה,פועלת בדרכים משלה,להוציא את כל הגורמים האירנים מסוריה על מנת שהעולם יוכל להירתם לשיקום סוריה . אך גם הם לא מצליחים במאמציהם למרות שאמצעי התקשורת יודעים לספר על זהות אינטרסים בנושא זה בינם לבין ישראל המתאמת את תקיפותיה בסוריה עם הפיקוד הרוסי בסוריה.

היום הגיעו לסוריה משלחות צבאיות מאירן ועירק כאשר בראשן עומדים הרמטכ"לים של הצבאות  כדי להשתתף בפגישת פסגה שתעסוק בנושא הלחימה בטרור.

ישנם דיווחים כי ארכיטקט "הסהר השיעי" – הגנרל קאסם סולימני הגיע אף הוא לפגישת פסגה בדמשק אך עד כה הוא לא "נלכד" בעין המצלמה. הוא יודע בדיוק למה!

אירן מאותת לעולם ש-2 מדינות אלו הן שותפות אסטרטגיות שלה והאינטרסים של כל המדינות חופפות ולא כמו שכולם חושבים שאירן למעשה כבשה את 2 המדינות הללו וכופה את מדיניותה על ראשי השלטון שם.

וכדי לאותת בצורה חד משמעית, הן לרוסיה והן לארה"ב, כי אירן לא מתכוונת כלל וכלל לצאת או לסגת חלקית מסוריה ועירק ,הצהיר היום מפקד משמרות המהפכה האירנים כי ארצו שואפת להקים צבא שיעי המבוסס על בני הקהילות השיעיות ברחבי אסיה,שימנה כ-200,000 לוחמים ושיפעלו הן בעירק והן בסוריה ויגנו עליהם מפני כל סכנה אפשרית.

מפקד משמרות המהפכה האירנים לא שכח לציין באותה הזדמנות כי הכוח הענק הזה יהיה כפוף ישירות לאירן ולמעשה ישרת אך ורק את האינטרסים שלהם.

הנציג הרשמי של איראן האחראי על שיקום סוריה כבר הצהיר כי האיומים החיצוניים לא ימנעו את שיקום סוריה, ובמקרה וסוריה תותקף  עשרות אלפי טילים אירנים שיוצבו בסוריה יופנו נגד ישראל.

אם זה לא נקרא כיבוש אז מה כן ?

 

 

כתיבת תגובה