חה"י הישראלי התאמן במתווה תקיפת סירות נפץ אירניות על שדות הגז שלה

נראה כי סיוריו של ראש ממשלת ישראל-בנימין נתניהו בזרועות השונות של צה"ל הן מלאכת מחשבת את איתותים ומסרים חובקי עולם רבי משמעות.

ביום שלישי האחרון בקר נתניהו בבסיס חיל הים בחיפה במהלכו שמע סקירות על פעילות הזרוע מפי מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט.

  (צילום: חיים צח\לע"ם)

"חיל הים הוא מרכיב ראשון במעלה של כוח ההגנה וכוח ההרתעה של ישראל מול משימות עליונות שיש לנו בשני התחומים הללו" אמר נתניהו, "אני מתרשם מכל מה שראיתי כאן, כמובן שאי אפשר להראות הכל, אבל הטילים האלה שאתם רואים מאחורי – הטילים האלה יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב, כולל השלוחות של איראן באזור שלנו.אנחנו פועלים כל הזמן, לפי הבנתנו ולפי הצורך שלנו למנוע מאיראן ומגרורותיה להתבסס בגבולנו הצפוני ובאזורנו בכלל. אנחנו תמיד עושים כל מה שצריך״.

Image result for ‫חיל הים האיראני‬‎

למה דווקא ביקור בבסיס חיל הים בעיתוי הזה ומה משמעות דבריו ולמה הוא מאותת ?

על פי מקור סורי,מתברר כי חיל הים הישראלי ערך לפני 3 ימים תרגיל גדול שחלק מהתסריט שלו היתה תקיפות ימיות של כלי שייט אירנים,כמו ספינת משא הנושאת סירות נפץ מהירות היכולות לתקוף את שדות הגז הישראליות.

מאז סוף שבת 2017 עוקבים מערכי המודיעין הישראלי,לסוגיו, אחרי אוניית משא אירנית שעזבה את הנמל האירני בנדר-עבאס שבמפרץ הפרסי והתמקמה לה במצרי אריתריאה ,מול חופי תימן שבים האדום.אמצעי האיסוף המודיעינין הצליחו לצלם סירות מרוץ מהירות על סיפון אנייה זאת וההערכה כי האירנים מחכים לעיתוי מתאים כדי לקרב סירות אלו לשטחה הימי של ישראל,או מדרום -בים האדום,או מצפון-בים התיכון. חלק מהערכות מדברות על פיגוע ימי בשדות הגז הימיים של ישראל על ידי סירות מתאבדים עמוסות חומרי נפץ נהוגות בשליחים אירנים.

צילום האנייה והסירות המהירות על סיפונה:

מאז סוף שנת 2017 תקועה הספינה האירנית מול חופי אריתריאה ותימן ולא שינתה את מיקומה.

האם נתניהו שלח אזהרה לאוויר כי מערכות המודיעין הישראליות הבחינו בשינוי משימה אצל האירנים ?

בכל מקרה כרגע מצרים, בהסכמת הקהילייה הבין לאומית לא מאפשרת מעבר חופשי לכל ספינה אירנית,ובחודשים האחרונים היא כבר בלמה,כך על פי מקורות זרים,מעבר מכליות נפט וגז מאירן לסוריה,שהגיעו לפיתחה הדרומית של תעלה סואץ ומעברם לא הותר.

Seal of the Army of the Guardians of the Islamic Revolution.svg

האם היצירתיות האירנית במטרה להעביר את סירות הנפץ המהירות למימי הים התיכון עובדת שעות נוספות,דבר ש-"הריץ" את נתניהו לבסיס חיל הים בעיתוי הנוכחי ולאיים ישירות על אירן ?

למעשה שלח נתניהו לאירן 2 מסרים תקיפים עם איום ישיר. נתניהו רמז לאירנים כי אנחנו רואים ויודעים את תכניותיהם לגבי ניסיון תקיפת שדות הגז שלנו בצפון הארץ ומיד כרך חשיפה זאת באיום ברור ומיידי: במידה ושדות הגז של ישראל יותקפו על ידי גורם שלישי – ישראל תראה מיד באירן את "החשוד המידי" ותגיב ישירות נגדה. לא נגד היד המכה.

מבחינת ישראל היד המכה והיד השולחת-חד המה!

Related image

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה