"אפשר וארה"ב מפעילה בשמי סוריה כטב"מים חמקניים במשימות מסתוריות"

רק לפני כשבועיים טענו האירנים כי בשנים האחרונות הם הצליחו להשתלט מרחוק על צי של 6 כלי טייס אמריקאים בלתי מאוישים שטסו בשמי עירק וסוריה.

אתר החדשות האמריקאי-דרייב – The Drive טוען כי "סוכנות ממשלתית אמריקאית מטיסה בשמי סוריה כטב"מים חמקניים מדגם קיו-11, תוצרת חברת ג'נרל אטומיקס,הידוע גם בכינוי -"פרדטור-סי".

האתר הוסיף כי "אנו יודעים שכמה וכמה כטב"מים חמקניים אמריקאים טסים במשימות חשאיות תחת מטרייה של סוכנות ממשלתית מסוימת וכי הם פועלים כרגע במזרח התיכון ,ובמיוחד מעל סוריה".

האתר האמריקאי מעריך כי אפשר וחיל האוויר האמריקאי או סוכנות ממשלתית אמריקאית,כמו ה- CIA מפעילים כטב"מים חמקניים במדינה מזרח תיכונית תחת מטרייה של "תכניות מסווגות" וכי הכטב"מים הספציפיים שהובאו למזרח התיכון ומופעלים ממדינות שכנות  בשמי סוריה הם בעלי יכולות לבצע משימות דיסקרטיות במרחב האווירי שלה".

האתר גם משער כי השימוש בכטב"מים חמקניים עשוי להיות דרך אחת לבצע משימות סיכול ומשימות בתוך שטחים עוינים, בייחוד  בשטחים רוויים  בסוללות נ"מ של מערכת ההגנה האווירית הסורית.

האתר מעריך כי הפרסום לפני כמה ימים לפיהם האמריקאים הביאו לאזור את המפציצים החמקניים ,האפ-117, כדי שיהיה אפשר לבצע משימות "מיוחדות" קשור גם לידיעה הבלעדית שלהם של הופעת כטב"מים חמקניים בשמי אזור המזרח התיכון והפעלתם במרחב האווירי הסורי.

סרטון אודות ה-פרדטור סי:

 

General Atomics Avenger in front of an MQ-1 Predator, at left, and an MQ-9 Reaper

 

כתיבת תגובה