התקיפה הישראלית אמש בקונייטרה-פרטים חדשים ואיתותים חד משמעיים

אמש טענו אתרי חדשות סורים ,כולל סוכנות הידיעות הרשמית הסורית-סאנא כי שריון ישראלי תקף עמדה צבאית ליד הכפר חאדר שליד גבול ישראל מצפון לקונייטרה.

היו מקורות שטענו כי ישראל ירתה לעבר העמדה בשטח סוריה מספר פגזי מרגמה ואילו מקורות אחרים טוענים כי היו אלו טנקי צה"ל שירו לעבר המטרה. יותר סביר שישראל השתמשה בחימוש מונחה מדויק כדומת טילי "תמוז" על מנת להשיג דיוק בפגיעה מבלי לפגוע בחפים מפשע.

בעמדות שהותקפו שהו באותו זמן אנשי חיזבאללה הלבנונים ולוחמים ממיליציית נשרי הסערה- نسور الزوبعة הנאמנים לאירן.

דגל "נשרי הסערה":

Image result for ‫"نسور الزوبعة"‬‎

 

כתב רשת החדשות הסורית-"סטיב" -רג'יב אלקאסם טוען כי צה"ל תקף בפגזי מרגמה עמדה בעיירה חאדר השוכנת צפונית לקונייטרה. .אמצעי תקשורת ישראלים דיווחו כי הופגזו עמדות צבאיות מצפון לקונייטרה.

הכתב דיווח כי הותקפה עמדה צבאית השייכת ל-"נשרי הסערה" שהתפרסו בין העיירות חאדר וג'ובאתא אלחשב. בזמן ההפגזה שהו באוויר כלי טייס ישראלים.

מי הם "נשרי הסערה"

מיליציית "נשרי הסערה" שייכים למפלגה הסוציאליסטית הסורית הלאומית – حزب السوري القومي الإجتماعي .

למעשה,מטרת התקיפה הישראלית אמש היתה לחסל שניים ממפקדי המיליצייה – פהים אבו קיס – فهيم أبو قيس ו-סנד אלבצאר – سند البصار על רקע שיתוף הפעולה ההדוק שלהם עם החיזבאללה הלבנוני.

סרטון מקיף על מיליציית "נשרי הסערה" הסורית:

יש לציין כי רוב התושבים בעיירה חאדר, הנמצאת פחות מקילומטר מגדר הגבול עם ישראל, הינם בני העדה הדרוזית ובה נמצאים גם מבנים צבאיים השייכים לצבא סוריה.

השמדת עמדות חיזבאללה מצפון לקונייטרה

כשעה אחרי תקיפת עמדות מיליציית נשרי הסערה ,תקפה ישראל באמצעות יחידות הארטילריה שלה עמדה נטושה,המכונה – “الوسيط المهجورة”, הנמצאת ממערב לעיירה חאדר שמצפון לקונייטרה.

וכן הותקפה עמדה צבאית נוספת של החיזבאללה המכונה "קרץ אלנפל" – “قرص النفل” – והמתחם הצמוד אליה והנמצאת אף היא מערבית לעיירה חאדר. לא ידוע תוצאות התקיפה על עמדות החיזבאללה .

 

תובנות ברקע הידיעה:

*- עצם המצאות עמדת המיליצייה הסורית "נשרי הסערה" מערבית לעיירה אלחאדר משמעותה כי היא ממש נושקת לגדר הגבול עם ישראל.ועצם העובדה שמיליציה זאת נאמנה לאירן היא שהביאה לפגיעה בה למרות שישראל לא פוגעת בדרך כלל במיליציות סוריות הנמצאות שם באופן לגיטימי בשליחות ממשלתם.

*- פעולה משולבת של השמדת מטרות הן של המיליציה הסורית והן של החיזבאללה נועדה לאותת לאירנים כי ישראל לא תשלים עם התפרסותם לאורך קו הגבול עמה וכי ה-"הפללה" של כל יחידה סורית נמדדת בעצם שיתוף הפעולה שלה עם אירן או עם כוח הפרוקסי שלה-החיזבאללה.

*- כמו כן שלחה ישראל מסר ברור למשטר אסד לאמור-כל יחידה סורית,תהא לגיטימית ככל שתהיה,נמצאת תחת איום תקיפה ישראלית אם תשתף פעולה עם הכוחות האירנים הישירים או כוחות הפרוקסי שלה.

*- עצם תקיפת 2 קבוצות מטרות,בעלות זהות פיקודית שונה, מהווה איתות ישראלי כי היא לא תמתין הרבה עם פעילותה להסרת ה-"נגע האירני" על גבולה ,ואולי היא אף התחילה כבר במשימה הזאת,כי זה כורח המציאות וככל שיוקדם-כך יוטב.

 

כתיבת תגובה