הנשיא אסד כנתין אירני-התמונה הסמלית והלקח שלא משתמע ל-2 פנים לישראל

צילום רישמי שמפרסמת מדינה טומנת בחובה את כל מה שהיא רוצה להביע ולא בעזרת מילים מפורשות .

כשהנשיא פוטין ביקר בשדה התעופה הצבאי הרוסי-חמימים בצפון סוריה הגיע הנשיא אסד לקבל את פניו. אלא שבמהלך הטקסים התנהג אליו פוטין כנתין בלבד ולא כריבון.

כשניגש פוטין לסקור את מסדר הכבוד שארגנו לו חייליו בבסיס ,דאגו עוזריו למנוע מהנשיא אסד לצעוד לצדו כי בעל בית יש רק אחד!

גם כשפוטין נשא דברים לא התאפשר לנשיא אסד לגשת לפודיום . הוא עשה בדיוק מה שהורו לו!

הוא יודע היטב את מצבו! הוא יודע מי בדיוק השליט בארצו! וזה לא הוא!

 

העמדתו של הנשיא אסד בצלו של פוטין כבר עורר גיחוך בכל מדינות ערב שדאגו לצחוק על חשבונו ורמזו בתמונה שלעיל שאסד הוא לא יותר מ-"זנבו של הכלב".

 

אתמול הגיע הנשיא אסד לביקור מפתיע באירן .

גם הפעם דאגו השלטונות האירנים לפרסם תמונות של הנשיא אסד בפגישה עם נשיא אירן תוך שהם בוחרים היטב תמונה סמלית המאותת לכל העולם באשר למצבו הפוליטי של אסד במדינתו הוא.

התמונה שפורסמה:

התמונה מאותת איתות כפול:

1- ברקע מקום ישיבת 2 המנהיגים נראה רק דגל אחד- דגלה של אירן.

לאמור אירן מבינה שסוריה במתכונתה הקודמת,לפני 11 שנים עת פרץ המרד הסוני במדינה,היא אינה סוריה של היום והנשיא אסד לא שולט בה אלא בעזרת האירנים. אם הוא לא שולט במדינתו – אין סיבה להניף דגל של מדינה שלא קיימת.

2- בפגישה נכח הגנרל קאסם סולימני – מפקד כוח קודס האחראי על הפעלת הכוחות הצבאיים בסוריה בן של המיליציות האירניות והחיזבאללה והן של יחידות צבא סוריה הנאמנות לאירן כמו דיויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד אח הנשיא.

האיש הבכיר באירן מבחינה צבאית הוא מפקד משמרות המהפכה האירנים שהגנרל סולימני "כפוף" אליו . שיתופו של סולימני בפגישה מדגישה את היותו של הנשיא אסד לא יותר מאשר נתין אירני הממלא הוראות. הוא אינו עצמאי להחליט מה טוב לסוריה. את זה יחליטו באירן.

בתמונה זה יש עוד איתות עקיף לאמור: הגנרל סולימני,שהוא מקורבו של המנהיג העליון-חמינאי נוכח בפגישה בין 2 הנשיאים תוך שהוא מאותת שמי שנותן את הטון הוא המנהיג חמינאי וכי נשיא אירן היא רק דמות ייצוגית למטרות טקסיות בלבד. הגורלות יקבעו במקום אחר.

מתוך הבנת התמונה ניתן להעריך כי בפגישות של אסד באירן נאמר לו מה מתכננים בטהרן לעשות עם סוריה בעתיד הקרוב. הוא רק צריך לשמוע ולסייע ביישום. אף אחד לא שואל לדעתו.

הלקח הישראלי

ניתן לשער כי אירן כבר הודיעה לאסד ,במהלך ביקור זה,כי היא מתכוונת להעצים את נוכחותה הצבאית בסוריה ולהיערך מול איומי ישראל. לכן לא אתפלא אם נתחיל לראות בקרוב "זחילות" של מערכות נ"מ אירניות בכל מקום שהאירנים יבחרו להתבסס ברחבי סוריה כדי להרתיע תגובת נגד ישראלית.

ישראל צריכה להבין מביקור זה שסוריה עומדת להפוך בקרוב לשטח עימות עם האירנים וכי למשטר אסד אין ולא כלום בהחלטה זאת.

ישראל רואה נכוחה איך קוויה האדומים מתרסקים מול הנחישות האירנית בלא שרוסיה,שהבטיחה בעבר לפעול,עושה משהו לעצור את האירנים.

ראש ממשלת ישראל היוצא לפגישה עם פוטין יבהיר לו ללא ספק שישראל לא תאפשר להתבססות האירנית להכות שורשים בסוריה וכי היא תעקור אותם גם אם הדבר יגרור אותה לעימות מלא עם אירן.

וזה עכשיו או לעולם לא!

One thought on “הנשיא אסד כנתין אירני-התמונה הסמלית והלקח שלא משתמע ל-2 פנים לישראל

  • 27/02/2019 at 10:41
    Permalink

    ה' יעזור לנו… אנחנו בחוד החנית בהתמודדות עם האסלם השיעי הקיצוני וגרורותיו. מקווה שהעולם למד לקח מההיסטוריה ולא יאפשר למאורעות שקרו בעבר לחזור על עצמם ומדינות דמוקרטיות בינם ארה"ב יעמדו לצידנו ברגע קשה זה, למרות שההיסטוריה מראה בדיוק שאין אנו למדים ממנה… מקווה שהרצון לחיות וערך החיים יגבר על כל אילוצי המפלגות, מערכת המשפט ודעת העולם כלפינו ותאפשר לנו להכות במלוא העוצמה במי שמייאחל למותנו.

כתיבת תגובה