רוסיה נאלצה להשמיד את כל משלוח טילי האס-400 שנועדו לסין

מנהל החברה הרוסית "רוסטק" – סרגי חמזוב אישר כי רוסיה נאלצה להשמיד את כל משלוח טילי האס-400 ששלחה לסין לאחר שהאנייה שהעבירה את המשלוח נקלעה לסערה ימית קשה והמשלוח כולו ניזוק. המנהל הרוסי דבר במסיבת עיתונאים במהלך תערוכת הנשק –  IDEX 2019 והוסיף כי רוסיה חתמה כבר לפני זמן רב על חוזה עם סין לאספקת מערכות טילי אס-400 .

האנייה ,שנשאה על סיפונה את המשלוח הראשון של מערכות האס-400 ,כששייטה באזור Ust-Luga (אזור לנינגרד) ,נתקלה בסערה קשה ובמהלכה רוב הציוד ניזוק.

לדברי הרוסים ,מיד עם קבלת הארכת הנזקים של הציוד הם התחילו לייצר מחדש את כל ההזמנה במפעלים ברוסים שתשלח מאוחר יותר לסין.

החוזה המקורי עם רוסיה מדבר על אספקת יותר מ-6 מערכות טילי אס-400 לסין בערך של יותר מ-3 מיליארד דולר.

סין הייתה הלקוח הראשון שחתם חוזה עם רוסיה ,עוד בשנת 2014 , לאספקת מערכות טילי האס-400 .

רוסיה טוענת כי מערכת האס-400 היא הטובה ביותר בעולם ומסוגלת ליירט לא רק כלי טייס של האויב אלא גם טילים בליסטיים או כטב"מים ממרחק של עד 600 ק"מ הפועלים בגובה מ-10 מטר  ועד לגובה של 27 ק"מ.

All Russian-made S-400 missiles sent to China have been destroyed

הערת הסתייגות:

כל אנייה מסחרית היוצאת בימינו אנו לדרכה עם ציוד בערך של מיליונים רבים של דולרים מקבלת תחזית מזג אוויר שיהיה לאורך מסלול הפלגתה ימים רבים לפני ,מה שמסייע לה לתכנן מסלול בטוח ולהתחמק ,בשעת הצורך, מסערות קשות במיוחד העלולות לפגוע במטען יקר הערך שהן נושאות. לכן זה רק מפתיע שהספינה הרוסית נשוא ידיעה זאת נפגעה קשות מסערה שהייתה ידועה מראש.

האם רוסיה "גילתה"  בעיה קריטית  שמנע ממנה ברגע האחרון מלמסור את המערכת לסין ? האם היו אלו תקלות מביכות שנתגלו לאחר שהמשלוח כבר יצא לדרך ומחשש למכירות העתידיות של מערכת האס-400 רוסיה נאלצה להחזיר את הציוד בטענה להיקלעות לסערה מזיקה? 

הרבה שאלות,הרבה תהיות, הרבה "חורים" בסיפור הכיסוי – ללא תשובות!

תוצאת תמונה עבור ‪S-400‬‏

 

כתיבת תגובה