תקדים:גרמניה מבקשת מלבנון לעצור את ראש מודיעין חה"א הסורי

ממשלת גרמניה הגישה לממשלת לבנון בקשה רשמית להסגיר לידיה את ראש מודיעין חיל האוויר הסורי – האלוף ג'מיל חסן ,בפעולה הדיפלומטית הרשמית הראשונה נגדו.

המגזין הגרמני "דר-שפיגל", פרסם באתר הטוויטר הרשמי שלו, ציוץ ובו פרטים על העצורים שבידי משטר אסד והסובלים מהפרת זכויות מסוגים שונים.

סורי שעבר עינויים בחלב (צילום: AFP) (צילום: AFP)

(צילום: AFP)

עם זאת,  רמז המגזין כי התקווה למעצר האלוף ג'מיל חסן בידי שלטונות לבנון והסגרתו  לגרמניה, קלושה, בגלל התפקיד שממלא ה"חיזבאללה",בעל בריתו של נשיא סוריה-בשאר אל-אסד, בלבנון.
שיטות עינויים בסוריה בדו"ח של אמנסטי (צילום: אמנסטי אינטרנשיונל) (צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)
שיטות עינויים בסוריה בדו"ח של אמנסטי(צילום: אמנסטי אינטרנשיונל)

אגף המודיעין של חיל האוויר, בראשות האלוף ג'מיל חסן, נחשב לאחד מענפי המודיעין הדומיננטיים ביותר של משטר אסד, העוצרים ומענים אזרחים סוריים המתנגדים לאסד.

התובע הגרמני-פיטר פרנק הוציא צו מעצר בינלאומי בחודש יוני בשנה שעברה, כדי לתפוס את חסן ג'מיל האלוף, שהואשם בביצוע מעשים הנוגדים את החוק הבין לאומי נגד מתנגדי משטרו של אסד בבתי הכלא שלו.

"שיטת הגלגל", שחזור

"שיטת הגלגל", שחזור | צילום: CNN

הראיות והתמונות עליו מבוסס צו המעצר הבין לאומי נמסרו לשלטונות גרמניה על ידי קצין סורי עריק,המכונה-קיסר,שהבריח אותם אל מחוץ לסוריה והנוגעים לעשרות אלפי עצורים שמתו מעינויים בבתי הכלא בסוריה.

לפני יומיים עצרה המשטרה הפדרלית הגרמנית שני אנשי מודיעין לשעבר של משטר אסד באשמת פשעים נגד האנושות .זהו המעצר הראשון של בכירים בשירותי המודיעין של אסד, למרות שערקו קודם לכן מצבא סוריה.

 

כתיבת תגובה