השמדת מפקדת המודיעין הצרפתי בסוריה-האירוע שהצרפתים מנסים להעלים

לפני כמה ימים פרסם האתר נציב.נט כתבה שכותרתה: "צרפת שוקלת לסגת מסוריה יום לאחר שכוחותיה הותקפו שם ".

אלא שהמחשבה על הנסיגה מסוריה באה אחרי פיגוע טראומטי ביותר שספגה מפקדת המודיעין הצרפתי בסוריה שהיה ממוקם במזרח סוריה.

לאחר פרסום הפיגוע במטה המודיעין הצרפתי בסוריה הוטל איפול כבד על האירוע ופרטים נוספים על אירוע כה גדול, שגרם לממשלת צרפת לעשות תפנית חדה במדיניות שלה בסוריה, לא דלפו עד כה.

חבר בגוף המדיני-מינהלי הכורדי בסוריה אישר אתמול כי בפיגוע ביום שלישי ה-12 לפברואר שבצעו לוחמי דאעש הושמד מטה המודיעין הצבאי הצרפתי וסניף ה- DGSE (הביון הצרפתי) בעיר א-רקה שבמזרח סוריה.

תוצאת תמונה עבור ‪DGSE‬‏

מידע סותר מתפרסם באשר לאופן שבו בצעו אנשי דאעש את הפיגוע.

על פי אחד הדיווחים אופנוע ממולכד שנוהג על ידי מתאבד מדאעש הצליח להתפוצץ ליד מחסן נשק ותחמושת של הכוחות הצרפתים במזרח סוריה וגרם להתפוצצות המאגר כולו מה שהביא להשמדה מוחלטת של מפקדת המודיעין הצרפתי במקום.

picture

ההתפוצצות, שנשמעה למרחק של קילומטרים רבים, הורגשה גם בבסיסים אמריקאים סמוכים שחשו למקום הפיצוץ וחסמו את הגישה לאזור. הכוחות הכורדים באזור חשו ,אף הם, למקום בניסיון לחלץ את הנפגעים מהריסות הבניין שנתפס על ידי שרותי הביטחון הצרפתים כבר לפני זמן רב.

עדי ראיה טוענים כי לפחות 15 חיילים צרפתים הרוגים חולצו מהבניין יחד עם עוד עשרות פצועים. כמו כן נמנו הרוגים מבין הכוחות הכורדים שאבטחו את המבנה מבחוץ.

picture

מיד לאחר הפיצוץ הקפידו בצנזורה הצרפתית על דממה מוחלטת ולא ספקו פרטים על הפיגוע הקשה.

ממשלת צרפת יחד עם קבלנים פרטיים הפועלים בסוריה ובעירק לחצו על סוכנויות הידיעות הצרפתיות שלא לתת פרטים מיותרים על הפיגוע בתואנה של איום על הביטחון הלאומי או על האינטרסים האסטרטגיים של קבוצות תעשייתיות גדולות.

ההערכה כי התקפת דאעש על מבנה המודיעין הצרפתי בא-רקה באה בתגובה לתמיכה הצרפתית הנרחבת בכורדים ובתגובה להפגזות הארטילריה הצרפתית הפועלת על אדמת עירקית ליד הגבול עם סוריה כנגד מטרות דאעש במזרח סוריה ומסייעת לכוחות הכורדים המתקדמים באזור.

picture
בנוסף לארטילריה, מיראז'ים צרפתים מדגם 2000D המוצבים בצפון ירדן ואולי בעיראק, מבצעים תקיפות אוויריות בעמק הפרת ובמדבר דיר-א-זור.

היציאה או, ליתר דיוק, הפריסה המחודשת ,של כוחות ארה"ב, מסוריה לעיראק ,גורם  כאב ראש אמתי לממשלה בפריז והביאו אותה לשקול מחדש המשך שהיית כוחות צרפתיים על אדמת סוריה.

 

כתיבת תגובה