סצנה הזויה מ-"הסימפסונים" שהפכה למציאות מכאיבה באירן

תצוגה של כלי טייס אמתיים המוצגים לקהל הרחב בעת אירועים ממלכתיים  תוך מתן אפשרות לאזרחים,ילדים כמבוגרים, להיכנס לתא הטייס ולנגוע בכל המערכות המשרתות את הטייס , מצריך נקיטת אמצעי זהירות מתבקשים.

תמונה

למשל: לדאוג שלא יהיו כדורים במכונות הירייה המותקנים במטוס או שלא יהיו פצצות או טילים חיים מחוברים ופועלים למטוס שבתצוגה. יש עוד הרבה מערכות מסכני חיים שצריך לדאוג לנטרלם לפני שמעמידים מטוסים לרשות קהל המבקרים.

הסדרה הקומית המצויירת – "הסימפסונים" , באחת מהסצנות הרבות ששודרו, הם ציירו תסריט בו אחד מבני המשפחה משתתף בתצוגת מטוסים פתוחה לאזרחים והוא זוכה להיכנס לתא הטייס ומיד מחליט לנגוע וללחות בכל הכפתורים האפשריים הנמצאים בפני הטייס וכן למשוך בכל המצערות הסמוכות. במהלך אותו סצנה מפעיל אחד מבני סימפסון את ידית הפליטה של המטוס ,וכמה "לא מפתיע", לפחות באולפני ההסרטה של אמריקה, הילד היושב על כיסא המפלט , נפלט באחת מהמטוס ונוחת אי שם בתוך אחד ההנגרים שבשדה. כמה קומי! כמה דמיוני ובלתי הגיוני?

האמנם ? כדאי שתחשבו שוב! אקדח שמופיע במערכה הראשונה, מתי שהוא-איפה שהוא ,הוא גם יירה או אולי יפלוט כדור לא מכוון.

וזה קרה,איך לא, באירן .

במהלך תערוכת המטוסים ה-8 באירן, לרגל 40 שנה להפכה האיסלמית במדינה, בה הורשו אזרחים אירנים להיכנס למסלול בשדה תעופה באירן ולהסתובב בין כלי הטייס.

תמונה

כבונוס על אזרחות טובה ,הורשו האזרחים אף להיכנס לתא הטייס ולנגוע בכל מה שסביב הטייס.

גם ילד אירני קטן זכה להיכנס לתא הטייס של מטוס עתיק מדגם T-33A ומיד עם היכנסו הוא החל ללחוץ בכל הכפתורים עד שהגיע לזרוע כיסא המפלט של הטייס.

תמונה

בשמחה ובגיל ,ובעיקר בעוז, הוא משך במוט הפליטה.

וראה זה פלא! מנגנון פליטת כיסא הטייס נכנס לפעולה והכיסא יחד עם הילד הועפו לאוויר.

הילד נפצע קשה . ידיו ורגליו נשברו.

והמפקדים הפרסים ? הם קודמו במעלה הדרגות!! אין כמו טיפש  פרסי שיעי בעל דרגה בכירה בחיל האוויר האירני שדרכו נסללה באירועים "מוצלחים".

ואת זה לא אני אמרתי- מפקד חיל האוויר האירני הנוכחי, שמונה לתפקידו על ידי האייטולה חמינאי,ולאו דווקא עקב יכולות יוצאות מהכלל, כבר הפך באירן לחוכא ואיטלולה או אייטולה . מה שתרצו!

 

 

כתיבת תגובה