הכאוס בשיאו:נשק אמריקאי נמכר לחיזבאללה בדרום סוריה ע"י המורדים

רשת הטלוויזיה הסורית -אוריינט נט המקורבת לאופוזיציה הסורית מדווחת כי החיזבאללה הלבנוני רכש כלי נשק מתוצרת ארה"ב,כמו טילי נ"ט טאו ומצלמות תרמיות שהיו ברשות כוחות המורדים שנמנו בעבר על צבא הדרום ועשו סולחה עם משטר אסד.

הרשת מדווחת כמו כן כי ציוד מיוחד ומתקדם של חברת אג'קס הבריטית שנמסר לכוחות המורדים ע"י החפ"ק האמריקאי בירדן-מוק לצורך ביצוע קורסי הכשרה ללוחמים חדשים.

המקורות ציינו כי החיזבאללה ,הממומנת על ידי האירנים,הסתיר נשק זה מעיני הרוסים לאור המתח השורר בין האירנים והרוסים ובמיוחד לאור העובדה כי הרוסים מנסים להשתלט על כל אזור דרום סוריה והבטחותיהם לישראל ולירדן להרחיק את אירן והמיליציות שלה מאזור זה.

המקור ציין כי רכישת הנשק האמריקאי נעשה באמצעות מתווכים מקומיים מקרב המורדים שהתפייסו עם המשטר הפועלים בכל רחבי דרום סוריה וכן הם מבצעים רכישות נשק אמריקאי עבור אגף מודיעין חיל האוויר הסורי,שאף הוא העניק את נאמנותו לאירנים במאבקי השליטה שלהם נגד הרוסים.

המקור הוסיף כי גם אנשי דיויזיה 4 ,בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד, קונים נשק אמריקאי מהמתווכים,ולדבריו עסקת נשק ראשונה כבר בוצעה עבורה באזור תל שיהאב. גם יחידת רית' דלה,הידוע מהעבר כמח"ט 42 מדיויזיה 4 ( שהיום מפקד כוח של חמושים משלו הפועלים במסגרת דיויזיה 4 ,במימון אירני) רכשה נשק אמריקאי באמצעות איש הרכש שלהם – אבו חיידרה שקנה את הנשק מהמתווך אבו סאלם אלחאלדי,בעבר מכוחות המורדים בדרום סוריה.

לדברי המקור מצלמות תרמיות מתקדמות וטילי נ"ט ומשגרים מדגם טאו ,מתוצרת ארה"ב, הועברו לחיזבאללה באמצעות רס"ן נהאד כאוא,שהיו עד כה ברשות המורדים בדרום סוריה.

המקור ציין עוד, כי בפגישה נוספת התקיימה בעיר אלמזיריב, בביתו של אחד ממובילי הפיוס , הקרוי "אבו שמרי", נדונו מכירתם של מספר כלי רכב בעלי הנעה קדמית (4WD – Hilux) לאנשי החיזבאללה דרך איש קשר שהוא קצין בדיויזיה  בשם אלשבל.

לדברי המקור, ראדה וח'ליף אלסלים נחשבים לברוקרים החשובים ביותר בעיירה יאדודה, וקשורים ישירות למכירת נשק לחיזבאללה הקונה נשק קל ובינוני שהיו עד כה  בידי כוחות המורדים שהסכימו לפיוס עם משטר אסד.

פעילים באזור מעריכים כי עסקאות נשק שהסתבכו הביאו לרציחת מספר מתווכים ששלטו על שוק הנשק באזורים שלהם לאחר שניסו למכור טילי נ"ט טאו ופאגוט למיליציית רית' מדיוויזיה 4 .

 

כתיבת תגובה