האם יש עימות בין אירן לישראל?מו"מ אינטנסיבי בין המדינות להסדרה בסוריה

האיומים הפומביים ההדדיים בין ישראל ואירן מצביעים על אפשרות של עימות צבאי בין 2 המדינות בשטחי לבנון וסוריה , אך דיווחים המתקבלים ממקורות דיפלומטיים מוציאים אפשרות זאת מכלל חשבון. אירן לא הודתה מעולם כי יש לה בסיסים צבאיים בסוריה אלא רק בנוכחותם של מומחי צבא ויועצים שלה המסייעים לצבא סוריה.

דו"חות המגיעים ממקורות דיפלומטיים ודו"חות של מקורות מודיעיניים מפרידים בין האיומים הפומביים בין טהרן לתל אביב , שהופרחו לאוויר על ידי  בכירים ישראלים ואירנים ,לבין המצב ,השונה לחלוטין ,מאחורי הקלעים  שם מוחלפים מסרים הדדיים בין 2 המדינות באמצעות מדינות מתווכות הקשורות למשבר הסורי ולהשפעותיו על האזור והעולם.

דו"חות מודיעיניים טוענים בתוקף כי ישנו משא ומתן אינטנסיבי בין טהרן ותל אביב באמצעות בכירים במספר מדינות ,הנחשבות ידידות הן לישראל והן לאירן .

2 הצדדים מודעים היטב שגם אם תהיה התנגשות צבאית ביניהן, אזי אחרי שהם ישלמו מחיר אנושי וצבאי וכלכלי כתוצאה מהמלחמה , הם יצטרכו להיכנס למו"מ כשהן כבר מותשות כתוצאה מהקונפליקט.

אותן דו"חות דיפלומטיים טוענים כי שיגור הטיל האירני לעבר החרמון לפני יותר משבוע מצביע על קיומה של החלטה אירנית להגיב על כל תקיפה ישראלית על מתקניה בסוריה מעתה ואילך. המקורות טוענים עוד כי מאז ירי הטיל האירני ישראל הפסיקה את תקיפותיה בסוריה ומאפשרת כרגע לרוסים לעמוד בהתחייבותה  להרחיק את האירנים לקו הרחוק כ-85 ק"מ מגבול ישראל. ישראל תצטרך להמתין עם תקיפותיה הבאות עד שהרוסים יאשרו כי הם לא הצליחו במשימתם.

כמו כן מעריכים הגורמים  כי ישראל שוקלת ביצוע פעולה צבאית גדולה יותר מאשר התקיפות האוויריות הרגילות בסוריה , שלא תכלול פגיעה בשטח לבנון , אלא שדה המערכה הבאה של ישראל ישתרע מסוריה ועד לעומק עירק.

לדברי המקורות ארה"ב לא הבטיחה לישראל לסגור את הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון ולמנוע מעבר נשק אסטרטגי אירני דרכו.

צרפת פועלת באינטנסיביות מול ישראל ומסכלת מראש כל כוונה ישראלית לפעול נגד לבנון .

هل من مواجهة إسرائيلية ـ إيرانية؟

 

כתיבת תגובה