ברקע ניסיונות ההתבססות האירנית בגבול הגולן-דילול הנוכחות הסונית

המחסור החמור בחיילים בצבא סוריה נותן את אותותיו.

צבא סוריה מפעיל לחץ על האוכלוסיה הסונית ברחבי המדינה שישלחו את בניהם לשרות חובה ושרות מילואים . אותם מגוייסים בכוח עוברים אימוני צבא בסיסיים ומסופחים למסגרות צבאיות גדולות של צבא סוריה ונשלחות לחזיתות הלחימה הפעילות כעת.

הלחץ של צבא סוריה הוא חזק במיוחד בדרום המדינה ובמיוחד לאורך גבול ישראל שם פעלו בעבר,במשך שנים ארוכות, כוחות המורדים שלאחרונה חתמו על "הסכמי סולחה" עם צבא סוריה שהם יפסיקו את התנגדותם הפעילה למשטר, ימסרו את נשקם הכבד ויסכימו ,אחרי חצי שנת מנוחה,להתגייס,על פי החוק הסורי, לצבא סוריה וימלאו את חובתם הלאומית.

אלא שהצרות של צבא סוריה ואי יכולתו לקיים את השלטון ברחבי המדינה הביאו אותו להפר את הסכמי הסולחה שהרוסים היו ערבים להם והחלו בגיוס כפוי של צעירים.

בימים האחרונים הגיוס הכפוי שבר שיאים.

במהלך גדול הצליחו אנשי המשטרה הצבאית הסורית ללכוד יותר מ-3,000 צעירים מהאזורים הגובלים עם ישראל ואלצו אותם להתחיל את שרשרת החיול לצבא סוריה.

אתמול רוכזו יותר מ-3,000 מגוייסים חדשים בעיירה ניוואה , לא הרחק מגבול ישראל, ובטקס חגיגי,בהשתתפות מושל המחוז וקצינים סורים בכירים, הם הועלו על האוטובוסים בדרכם למחנות אימונים והכשרה של צבא סוריה.

גיוס כה נרחב נחשב להצלחה גדולה של גורמי החיול הצבא סוריה.

ברקע "ציד"מתגייסים חדשים החל צבא סוריה ביישום מדיניות של דילול האוכלוסיה הסונית במרחב של גבול הגולן. המשטרה הצבאית הסורית פשטה על מספר עיירות באזור קונייטרה ולאורך גבול ישראל ועצרה עשרות צעירים שלא התייצבו לשרות מילואים . התברר שכל הצעירים האלו הם בכלל תושבי האזורים שמדרום לדמשק שמצאו מחסה ליד גבול ישראל בתקווה שלא יגייסו אותם בכוח לצבא סוריה.

במקביל הורו שלטונות סוריה לכל תושבי דרום דמשק במרחב גבול הגולן לפנות את הבתים שהם גרים בו ולצאת מהאזור או לשוב לביתם.

אין להם אישור לשהות בגולן הסורי.

מדיניות זאת ברורה וככל הנראה גם מוכתבת מלמעלה על ידי האירנים.

לטווח הארוך רוצים האירנים והחיזבאללה ליישב את משפחות לוחמיהם המשרתים באזור על מנת שישתלבו במרחב ויהוו את הגרעין הבסיס בבניית מערך התנגדות אירני מול הגבול הישראלי.

הידיעות שהתפרסמו אתמול,ושאינן חדשות כלל, בדבר התפרסות חשאית של כוחות אירנים וחיזבאללה בדרום סוריה, משתלבת היטב בידיעות שבכתבה זאת ומראה על מהלך אירני ארוך טווח המשרת את תכניותיה האסטרטגיות כלפי ישראל.

כתיבת תגובה