וול-סטריט-ג'ורנל:רוסיה בונה מסך ברזל לקראת עימות עם ארה"ב בסוריה

העיתון האמריקאי-הוול סטריט ג'ורנל טוען כי רוסיה פועלת להקמת מעגלי הגנה אווירית שיתחילו בצפון סוריה דרך גבולותיה המזרחיים של אירופה עד האזור הארקטי ממזרח כדי לאיים על חיל האוויר האמריקאי ולאלצם לחזור ולשקול מחדש במרחב האווירי הגלובלי הזה.

לפי העיתון, רוסיה החלה ליישם תכנית זאת כאשר פרסו בסוריה את סוללת האס-400  מה שאילץ את ארה"ב ובעלות בריתה לשנות את תכניותיהם בכל האזור.

לפי העיתון, רוסיה החלה לעבוד על תכנית זו באמצעות מערכת ההגנה האווירית S-400 שנפרסה בסוריה, אשר מאלצת את ארצות הברית ובעלות בריתה לשנות את חשבונותיהן בכל מקום אפשרי. הסיבה: מכ"ם ה- S-400 יכול לזהות את תנועות מטוסי החמקן החדישים של ארה"ב  ממערב סוריה, דרך תורכיה ועד הים התיכון וישראל.

הכל מתחיל מסוריה

למרות שמערכת האס-400 טרם התנסתה בתנאי קרב אמתיים  טוען מפקד כוחות האוויר הרוסים – ויקטור ג'ומיוני , כי מערכת המכ"מ של סוללות האס-400 אילצה את מטוסי הקרב של בעלות הברית המערביים בהובלת ארה"ב ,הפועלים בסוריה ,לשמור על מרחק ביטחון מהרגע שהם מזהים כי הם זוהו ונתונים למעקב רצוף על ידה.

הפנטגון הודה כי מערכת ה- S-400 בסוריה אילצה את מדינות הקואליציה לבצע התאמות בפעולותיה האוויריות בשמי סוריה, אך ארצות הברית טוענת כי היא עדיין שומרת על חופש התנועה שם. "אנחנו יכולים להמשיך לעבוד בכל מקום שאנחנו צריכים", אמר פקיד בפנטגון.

הבית הלבן עדכן את  אסטרטגיית ביטחון לאומי בשלהי 2017, על בסיס האתגרים הרוסיים החדשים. האסטרטגיה החדשה לוקחת בחשבון כי רוסיה "מעצבת את יכולותיה הצבאיות כדי למנוע התערבות אמריקאית בעתות משבר, ולאתגר את יכולתה של ארה"ב לפעול בחופשיות". בדו"ח נכתב כי הרוסים "מתחרים בנו על היתרונות הגאו-פוליטיים שאנו נהנים מהם".

הפנטגון מכחיש

לפי העיתון רוסיה לא שואפת לעימות ישיר עם כוחות צבא ארה"ב . התקציב הצבאי הרוסי הוא לא יותר מעשירית התקציב הצבאי האמריקאי. למרות התערבותה של רוסיה בסוריה ובפלישתה לחצי האי קרים, יכולות חיל האוויר וחיל הים שלה נמוכות בהרבה מאלו של צבא ארה"ב והסינים.

על פי הנתונים הרשמיים שפורסמו ברוסיה מספר אנשי הצבא הרוסי שנהרגו בתאונות אוויריות הוא גדול בהרבה מאלו שנהרגו באותו זמן כתוצאה מפעולות עוינות.

נושאת המטוסים הרוסית היחידה, אדמירל קוזנצוב, עדיין נמצאת בתיקונים לאחר שאחד מקירות הסדנה הימים בו היא נמצאת לשיפוצים נפל עליה  וגרם לנזק כה חמור שהרוסים כרגע לא יודעים איך להתגבר עליו.

על פי העיתון, מערכות טילי  ה-"S – 400" נועדו לתת לנשיא רוסיה (ולדימיר פוטין) את היכולת לאיים על כל התערבות צבאית מערבית במקרה של משבר במזרח התיכון, או בצפון קוריאה, או אפילו על גבול רוסיה.

הפנטגון אמר כי פעולותיה של רוסיה לא שינו את מעמדה של ארה"ב. "ארה"ב נותרה הכוח הצבאי הדומיננטי … ולארצות הברית ולבעלות בריתה יש הרבה אמצעים להבטיח כי מאזן הכוחות יישאר לטובתם" – אמר דובר הפנטגון אריק באון.

 

כתיבת תגובה