עיתון רוסי:צוותים סורים יפעילו מבצעית את סוללות האס-300 תוך 3 חודשים

כבר לא ברור לאף אחד מה באמת קורה עם הכשרת צוותים סורים בהפעלת סוללות טילי האס-300 שרוסיה פרסה בסוריה.

כזכור החישה רוסיה לסוריה לפחות 3 סוללות טילי נ"מ מדגם אס-300 ,שסוריה קנתה כבר לפני שנים, לאחר שמערכת ההגנה הסורית הפילה מטוס ביון רוסי והאחריות על כך הוטלה על ישראל .

בשבוע שעבר טענו מקורות באופוזיציה הסורית כי לא נראה באופק הפעלה מבצעית של סוללות טילי הנ"מ על ידי צוותים סורים בגלל שיותר ממחצית הקצינים הסורים נכשלו ולא עברו את הסף הנדרש כפי שנקבע על ידי המערכת הרוסית.

גם האירנים התלוננו ,בפומבי, על הרוסים שלא הפעילו את סוללות האס-300 שפרסו בסוריה נגד מטוסי קרב ישראלים שתקפו לאחרונה מספר רב של אתרים שלהם בסוריה.

נראה כי מבול הידיעות המציירות תמונת מצב עגומה, באשר לקליטת מערכות נשק רוסיות מתקדמות על ידי צבא סוריה, הוציא את משרד ההגנה הרוסי משלוותו, ויחד עם החשש שמדינות שהחליטו לרכוש מערכות דומות ייסוגו מכוונתן בגלל כישלונותיו המבצעיות האחרונות, החליט להדליף לעיתונות הרוסית ידיעות אופטימיות שלא ברור כלל אם הן עומדות במבחן המציאות.

העיתון הרוסי – "קומירסנט" המקורב למשרד ההגנה הרוסי טוען בפתוס כי " משטר אסד יהיה מסוגל להפעיל מבצעית את סוללות האס-300 שרכש ויהיה מוכן להפיל מטוסים ישראלים אם יתקפו שוב בסוריה".

העיתון הרוסי אישר כי מטוסי קרב ישראלים הצליחו לתקוף באחרונה מטרות אירניות בסוריה כי סוללות האס-300 לא הופעלו אך לאחר שהם יופעלו מבצעית על ידי הצוותים הסורים אף מטוס לא יוכל להתחמק מהם.

משרד ההגנה הרוסי ציין בגאווה  באוזני סוכנות הידיעות הרוסית-ספוטניק כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות,מתוצרת רוסית , "בוק" ו-"פנטסיר" הצליחו ליירט 30 טילי שיוט ישראלים שהיו בדרכם למטרות על אדמת סוריה .
ביום רביעי שעבר פנה משרד החוץ הרוסי לישראל והדגיש שעל ישראל להפסיק את התקיפות השרירותיות על עמדות סוריות ושל המיליציות האירניות.

מערכת הגנה מפני טילים מסוג S-300 היא מערכת טילי קרקע-אוויר לטווח בינוני, המיועדת להגן על אתרים צבאיים ותעשייתיים, מוסדות, בסיסים צבאיים ומפקדות מפני תקיפות אוויריות של האוייב.

 

כתיבת תגובה