כתוצאה מדיכוי המשטר-אלפי מהנדסים ורופאים עזבו את סוריה מאז 2011

העיתון המקורב למשטר אסד – "אלוטן" הסורי מצטט את מזכיר איגוד המהנדסים הרשמי בסוריה – ריאת' אלקטיני שאמר כי 15 אלף מהנדסים מסוריה ברחו מהמדינה מאז תחילת המרד הסוני בשנת 2011 .

לעומתו , עדנאן מסלמאני – חבר אגף המהנדסים בשטחים המשוחררים בצפון סוריה אמר לעיתון -"בלדי ניוז" כי בשטחם נוכחים יותר מ-10,000 מהנדסים  השייכים לאיגוד או שברחו מהמשטר או הגרו אל מחוץ למדינה והמשטר מחק אותם מהאיגוד הממשלתי כי לא שלמו דמי חבר.

מסלמני  הוסיף כי למשטר יש מדיניות מכוונת לצמצם את מספרם של בעלי התארים האקדמיים וזאת על ידי הפעלת מדיניות דיכוי רצחנית , וכי אלפי אקדמאים,ביניהם רופאים,מהנדסים ואחרים, נמצאים בבתי הכלא של המשטר ועוברים עינויים שיטתיים, מה שדרבן אלפים נוספים להגר מהארץ.

מחקר שהוכן על ידי מרכז "מדאד" – مركز "مداد" המקורב למשטר,בחודש שעבר פרסם כי 35 אחוז מקרב הסורים שברחו מהמדינה הם אקדמאים כמו רופאים,מהנדסים,מדענים,אמנים,פרופסורים באוניברסיטאות ואנשי מקצוע אחרים .
המאמר מגלה כי מגזר הבריאות איבד חלק גדול מהפועלים במסגרתו וזאת הייתה אחת הסיבות של חוסר שירותים רפואיים בזמן מלחמת האזרחים  וכי שליש מהרופאים וחמישית מהרוקחים ברחו מהמדינה. המספר המשוער של רופאים מומחים שעזב את המדינה היה 584 ובנוסף עוד 2250 רופאי שיניים. כמו כן עזבו 1220 פרופסורים יחד עם 150 בעלי תארי דוקטור שעבדו מחוץ למסגרת האוניברסיטאות.

עיתונים במערב העריכו בעבר  כי עלות הכשרתם של האקדמאים הסורים שברחו  מהמדינה בניסיון למצוא מחסה ולהיקלט במדינות אירופה מוערך במיליארדים רבים של דולרים וכי כל אחד מהם שייקלט באחת המדינות זאת למעשה תהיה "מתנת חינם " ,יקרה להחריד של המדינה פושטת רגל-סוריה שבוודאי תצטרך אותם  כשיחלו פעולות השיקום אדירות ההיקף שהמדינה תצטרך לעבור בעלות של מאות מיליארדי דולרים.

 

כתיבת תגובה