מבזקי חדשות ליום 8-1-2019.מתעדכן

*- מפציץ אסטרטגי אמריקאי מסוג בי-1 ,שהגיע מאיחוד האמירויות , מבצע סיור לאורך גבולה המערבי של עירק בסמוך לגבול הסורי. ביחד עם 2 מטוסי אפ-15 כשהם מחכים לקבל מטרות של דאעש על אדמת סוריה בארה"ב מבקשת להשמיד . כוח המטוסים קבלו תדלוק ממכלית אווירית אמריקאית שדאגה שישהו באזור כמה שיותר זמן .

*- אתמול מטוסי חיל האוויר הבריטי ,הפועלים בשמי סוריה במסגרת בנות הברית בהובלת ארה"ב,לא פעלו עקב תנאי מזג אוויר קשים ובגלל חוסר יכולתם לתדלק מטוסים אלו באוויר בגלל מחסור במכלית מעופפת . חיל האוויר הצרפתי הפעילו את מטוסי הרפאל שלהם בצמוד עם מכלית אווירית צרפתית.

*- תמימות אמריקאית על סף הטיפשות . מילואימניק של חיל הים האמריקאי שרצה להתחתן עם יוצאת פרס החליט לנסוע בחודש יוךי האחרון לבקר את הוריה במשהד שבאירן. השלטונות האירנים עצרו אותו ולקחו אותו שבוי מלחמה ועכשיו הם הודיעו לאמריקאים שהם מוכנים לעשות חילופי שבויים.

*- משטרה צבאית רוסית החלה לסייר מסביב למנבג' כדי למנוע חיכוך הרסני בין צבאות טורקיה וסוריה.

*- ארה"ב שלחה לאיחוד האמירויות מטוס ריגול מדגם יו-2 כדי להחליף את המטוס שכבר שם . משימותיו גם לספק מודיעין על תנועות דאעש בעירק וסוריה והן לעקוב מקרוב אחרי תנועות הצי האירני במימי המפרץ הפרסי.

*- העכברים בורחים מאנייה טובעת – עוד ועוד אזרחים זרים, שניסו להימלט מהשטחים שבשליטת דאעש, נלכדים על ידי הכורדים המנהלים לחימה עיקשת נגדם .

*- האחוזות הפרטיות של שליט אירן- חמינאי בטהרן ובמשאד . יום אחד,הם כנראה יהיו מטרה מועדפת!

*- שגרירויות רבות בדמשק מדווחות כי דמשק הפכה למעשה לעיר אירנית שהשליטה המרכזית עליה הוא בידי קאסם סולימני. הם מספרים כי במקומו של המואזין הסוני שהיו רגילים לשמוע את קולו נשמע כרגע קולו של המואזין השיעי.

*- הטרנספורמציה של מחוז אידליב בצפון סוריה שבשליטת המורדים – כולם נגד כולם

*-קורבנות הסכסוך הישראלי-פלסטיני 2008-2018 :

נתונים סטטיסטיים של האו"ם על קרבנות הסכסוך הישראלי-פלסטיני לשנים 2008-2018

*- מחנה הפליטים הסורים בערסל שבלבנון בעת סופת שלגים קשה.

*- טורקיה ספקה270 מיליון ככרות לחם לפליטים הסורים בשטחה בשנת 2018.

*- ארה"ב פרסמה תצלום אוויר מאירן המראה כי הם מתכוננים שליגור לוויין בניגוד להסכמים עם המערב.

*- מפת השטחים בסוריה שבשליטת דאעש (האזורים השחורים התחומים בקו אדום):

*- עיר סורית בנוסח ונציה:דראכוש

*-

כתיבת תגובה