מערכת טילי הנ"מ-אס 300 הרוסית עזבה את אזור מפעל הטילים האירני בסוריה

היום פרסמנו באתר כי המפעל האירני לייצור טילים בליסטיים ליד העיר מציאף בצפון מערב סוריה שוקם לאחר שהופצץ ונהרס חלקית בתקיפת חיל האוויר הישראלי ב-4 בספטמבר 2018.

מתוך דאגה לבסיס חיל האוויר הרוסי – חמימים מדרום לעיר הנמל הסורית-לטקיה ולבסיס חיל הים הרוסי בנמל טרטוס במערב המדינה , בנתה רוסיה מערך הגנה אווירית גדול בכל האזור הכולל סוללות טילי אס-400 החדישים ביותר מבצעית,וכן הביאו לאזור סוללות אס-300 לאחר הפלת מטוס הביון הרוסי על יד מערכת ההגנה האווירית הסורית בטעות בעת תקיפה ישראלית על מטרות אירניות באזור לטקיה. כמו כן מוקמו באזור סוללות טילי נ"מ מסוגים אחרים.

 

במקרה,או שלא במקרה, אחת ממתחמי ההגנה האווירית הרוסית מגן גם על המפעל האירני להרכבת טילים בליסטיים כולל התקנת מערכות ניווט משוכללות המיועדות להיות מסופקות לצבא סוריה ולחיזבאללה מלבנון באזור מציאף.

מתחם טילי הנ"מ הרוסי:

קרדיט לתמונות: ISI

מפת האזור ומיקום העיר מציאף יחסית למפעל:

לפני כשבועיים עדכון מקור סורי כי הרוסים הוציאו מאזור העיר מציאף את סוללת טילי האס-300 שלהם על צוותיהם הרוסים והעבירו אותה מזרחה למחוז דיר א-זור. הציוד שהוצא מהאזור ושונע מזרחה כלל 8 משגרים ו-50-70 טילים .

ההסבר הרשמי הרוסי להזזת סוללת האס-300 מהאזור הוא :להגן על הכוחות הרוסים שהובאו לגדות נהר הפרת המערבי כהכנה לפני מתקפה מזרחה עם תחילת נסיגת הכוחות האמריקאים מאדמת סוריה.

אלא שמה שכבר אפשר להבחין הוא למעשה כי בעצם הוצאת סוללת האס-300 הרוסית ממציאף חושפת רוסיה את מפעל הטילים האירני למתקפה אווירית כלשהי . או של ישראל,כפי שכבר עשתה זאת בעבר או למתקפה של כוחות הברית במידה ויחליטו אחת ולתמיד לעקור בכוח הזרוע את הנוכחות האירנית מסוריה.

האם רוסיה סוללת את הדרך לישראל להשמדת מפעל הטילים האירנים בסוריה ?

או שמא צעד זה נועד להפחיד את האירנים שישביתו את המפעל ויפרקו אותו ויוציאו אותו מסוריה ללא התערבות ישראלית.

לכולם ברור שללא מערכות הגנה אווירית סופר מודרניות אין סיכוי שהמפעל ישרוד מהרגע שהוא יהיה "חם" וישראל לא מסתירה שתפעל נגדו שכל כוחה.

כתיבת תגובה