רשת ABC מפרסמת לוחות זמנים של נסיגת צבא ארה"ב מסוריה

צבא ארצות הברית החל להכין תכנית להסגת הכוחות האמריקנים מסוריה, שתבוצע על פני מספר חודשים, כך על פי דו"ח שפורסם על ידי ABC News.
הדו"ח, המצטט גורמים רשמיים בארה"ב, אמר כי טרם נקבעו לוחות זמנים או נתיב הנסיגה.
בשבוע שעבר חתם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס על צו צבאי המורה ל-פיקוד המרכז להכין תכנית נסיגה, מבלי לקשור את הנסיגה ללוח זמנים כלשהו.
גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי התכנית נקבעה לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע ​​ביום רביעי כי יסיג את כל 2,000 החיילים האמריקניים מסוריה בתוך 30 יום, אך ההתפתחויות יאטו את קצב הנסיגה.
לדברי גורמים אמריקנים, התכנית הנוכחית, שהוגשה לשרשרת הפיקוד הצבאית של ארצות הברית, דורשת תהליך נסיגה שתימשך מספר חודשים. מה שעולה בקנה אחד עם דבריו של טראמפ, שאמר כי הנסיגה מסוריה תהיה "מאושרת ומסודרת".
"הנסיגה של כוחות ארה"ב מסוריה תהיה נחושה, אמינה ומסודרת", אמר טראמפ בפגישה עם הכוחות האמריקנים במהלך ביקורו בעיראק ביום שלישי.
הוא הוסיף כי ארצות הברית תכננה לשמור על נוכחות צבאית בעיראק "כדי למנוע את הופעתו מחדש של דאעש ולהגן על האינטרסים של ארצות הברית, כמו גם לעקוב מקרוב אחר כל אפשרות חבירה בין דאעש ואיראן".
לדברי גורמים אמריקאים, אחד השיקולים החשובים ביותר שהובאו בחשבון על ידי המתכננים הצבאיים שהכינו את תכנית הנסיגה הוא אבטחת הכוחות האמריקאים במהלך ביצוע הנסיגה. הם גם אישרו כי פעולות אוויריות של בנות הברית בהובלת ארה"ב תמשכנה יחד עם אבטחת צירי הנסיגה האמריקאית מסוריה.
על פי הדיווח, עדיין לא ברור אם הסיוע האווירי האמריקאי יימשך גם לאחר נסיגת הכוחות.
הדו"ח הצביע על כך שהזמן הארוך של הנסיגה מתחשב בפינוי הציוד הצבאי האמריקאי הכבד מסוריה, הדורש  זמן רב.
כבר היום אמר קצין אמריקאי בכיר כי יהיה נכון לשקול להשאיר את הנשק הכבד בידי בעלי בריתם הכורדים .
צפוי כי תכנית הנסיגה  תאושר על ידי שר ההגנה האמריקאי מטיס או  על ידי סגנו פאט שנהאן, אשר יכהן כשר ההגנה בפועל מינואר 2019.

כתיבת תגובה