חשש מפריצת מלחמה בין סוריה וטורקיה שיגרור התערבות צבאות ערביים נוספים

המצב באזור מנבג' שבצפון סוריה לא היה מעולם כה נפיץ כמו בעצם שעות אלו.

צבא טורקיה מזרים זה שבועות ארוכים תגבורות צבא עצומות לעבר האזור בדרום טורקיה הנמצא בקרבת העיר מנבג'. הנשיא ארדואן ממשיך במסע איומיו כי צבא טורקיה עומד לפלוש לשטח סוריה בכל רגע על מנת למגר את כוחות דאעש (שבכלל לא נמצאים שם) וכן את הכוחות הכורדים.

הפיקוד הכורדי העליון כבר פנה ,לאחר הודעת הנסיגה של הנשיא טראמפ מסוריה, לנשיא אסד וקרא לו לשלוח כוחות לעזרתו לקראת המתקפה הטורקית הגדולה.

הנשיא פוטין הזהיר את ארדואן שלא לפלוש לסוריה ולתת לצבא הסורי להחזיר תשליטתו את השטחים הכבושים הן על ידי כוחות המורדים,שהם בעלי בריתם של הטורקים, והן על ידי כוחות דאעש הנמצאים דרומית מזרחית לשם.

צבא סוריה, בהנחיית הפיקוד הצבאי הרוסי הבכיר, שלחו שיירות תגבור גדולות ביותר לאזור על מנת לחסום פלישה טורקית.שיירות אלו התקבלו על ידי הכוחות הכורדים בחום רב.

כך למשל חטיבת העילית 106 השייכת לדיוויזית משמר הרפובליקה,שהאלוף מאהר אלאסד,אח הנשיא,מפקדה , יצאה לפני כמה ימים לעבר אזור מנבג' לעזרת הכורדים בהוראה רוסית ישירה. גם כוח אלנימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן קבלה הוראה לשלוח כוחות לחזית זאת.

אלא שהחוצפה הטורקית ההולכת וגואה מיום ליום,יחד עם הצהרות בכירים שם כי טורקיה מתכוונת להשתלט על עוד ועוד שטחים בסוריה מכעיסה מאוד את העולם הערבי בהובלת מצרים ומדינות המפרץ .

מומחים צבאיים מעריכים כי בסופו של דבר תפלוש טורקיה לסוריה באזור מנבג', הדבר יביא את מצרים לשלוח כוחות צבאיים לסיוע לצבא סוריה . גם איחוד האמירויות מהמפרץ הודיעה על כוונה דומה.

סעודיה אומנם לא מצהירה כרגע על עמדתה בגלוי אך לכולם ברור כי צבא מצרים למעשה פועל בשליחות ובמימון סעודי.

רק במזרח התיכון יחסי איבה ומשטמה תהומית יכולים להתהפך לכדי שיתופי פעולה צבאי רק אם מופיע פתאום אויב משותף שכולם שמחים לשנוא.

ארה"ב,המודעת לפוטנציאל הכאוס היכול להשתרר בצפון סוריה, מפנה במהירות את כוחותיה משם ומציבה אותם על אדמת עירק לפני שיד כולם יהיו בצוואר כולם.

לרגע היה נדמה כי סוריה הולכת לקראת שקט יחסי שיאפשר לה להתחיל במלאכת השיקום במדינה והחזרת מיליוני הפליטים שברחו והנה במחי רגע אחד וכל האזור מאיים לטבוע בים אלימות אך הפעם עם הרבה יותר מעורבים ומדינות נוספות.

נעקוב!

כתיבת תגובה