ברקע "חשיפת" הרוסים את מתווה התקיפה הישראלי בסוריה ושעור הסיכול-הרהור

לאחר שתקיפה הישראלית האחרונה על מטרות אירניות והחיזבאללה במרחב דמשק פרסמו גורמים צבאיים רוסים תגובה בנוסח:"חיל האוויר הישראלי בצע 2 גלי תקיפה נגד מטרות על אדמת סוריה. בכל גל תקיפה השתתפו 4 מטוסי אפ-16 איי "סופה". כל מטוס סופה ירה 2 טילי שיוט מדגם "דלילה".בסך הכל ירו הישראלים 16 טילי שיוט במהלך המתקפה ומתוכם הצליחה מערכת ההגנה האווירית הסורית ,בעזרת מערכת טילי הנ"מ מדגם פנטסיר אס-2  – Pantsir-S2 , להשמיד בעת מעופם למטרה לא פחות מ-14 טילי שיוט" .

"שיר הלל" לציוד צבאי רוסי בעל שיעור הצלחה מדהים של יותר מ- 85% הוא מבחינת חידוש יוצא מהכלל המעיד על הכלל. הרוסים ,ואיתם לא רק כל העולם,אלא במיוחד קהל היעד לקניית נשק מהתעשייה והטכנולוגיה הרוסית הטוענת כי היא מהמתקדמות ביותר בעולם,רואים,שוקלים ואף מגיעים למסקנות עצמאיות שבלתי אפשרי שרק 2 טילי שיוט ישראלים,יהיו מתקדמים ככל שיהיו , פוגעים במספר רב של מטרות ובנוסף רואים איך מושמדות סוללות טילי הנ"מ שירו לעבר המטוסים התוקפים . כל אחד ,אפילו ללא רקע ביטחוני,היה שואל את עצמו איך מערכות ההגנ"א הרוסיות יודעות באופן כה מוצלח להגן על אתרים צבאיים בסוריה אך לא מצליחות להגן על עצמן ומושמדות כאילו היו אוויר?

היום פורסמה תמונה של מחסן תחמושת של החיזבאללה שליד דמשק מתפוצץ וצויין גם כי סוללת הנ"מ (מתוצרת רוסיה) הסמוכה למקום,שירתה לעבר המטוסים התוקפים,הושמדה בתגובה.

מומחים צבאיים המכירים היטב את היתרונות ואת נקודות החולשה של טילי השיוט "לורה" ,ובמיוחד את מהירותם האיטית יחסית לעבר המטרה , לא מוציאים מכלל אפשרות כי ישראל מפעילה, ולא בפעם הראשונה , את טקטיקת ירי מקדים של טילי ה-"לורה" לעבר המטרות, רק כדי שישמשו מלכודות הטעייה -DCOY למערכות הנ"מ הרוסיות שיירו את כל המלאי הזמין והמבצעי שלהם באותו רגע והדרך להפעלת חימושי ההשמדה תפתח ללא הפרעה. התוצאות בשטח מעידות שהטקטיקה בהחלט ראויה.                                                   יש לציין כי האויב לומד אחרי כל מבצע את דרך פעולתו של צה"ל ומיישם את לקחיו.

ראוי לצטט אמצעי תקשורת בעולם,שטענו אחרי התקיפה כי ישראל ירתה במהלך כל מבצע התקיפה כ-55 אמצעי חימוש מסוגים שונים שחלקם היו כה חדישים ומתקדמים,הן רעיונית והן טכנולוגית, שזו להם טבילת האש המבצעית הראשונה, וסוגי חימוש שנראים לראשונה בתולדות המלחמה המודרנית .על  פי אותו פרסום ישראל עשתה שימוש במגוון רב של חימושים כגון: טילי שיוט שנורו ממטוסים,טילי שיוט שנורו מכלי שייט ימיים,פצצות משוטטות, כטב"מים מתאבדים,טילי קרקע-קרקע מונחים ומדויקים ביותר וזאת מבלי לציין ,ולו מילה אחת, על מערכות הלחימה האלקטרוניות שהופעלו במהלך הפעולה ושמו ללעג את כל הטכנולוגיה שעמדה מולה.

תמצת זאת במילים מהדהדות הפרשן הצבאי בעל ערוץ הטלגרם   @sababotelegram :

העמדה הרוסית מתקבלת בהבנה לנוכח העובדה שלתוצאות התקיפה השלכות מרחיקות לכת על מיטב תוצרת תעשיית מערכות הנשק וההג"א שהרוסים כה גאים בהם.

עסקאות שיווק המערכות שנחתמו כמו גם חוזי המכירה העתידיים עלולים להיבלם למול כישלון המערכות בזמן אמת.    #רק_אומר

לסיכום – עושה ישראל ב-"שום שכל" שלא מגיבה לפרובוקציות הרוסיות ולהטלות ההאשמות הבוטות מצידה. כל אחד היה עושה זאת אם רק היה זוכה לראות את שורות הרווח במאזן הכללי הנפרס לעיניו בזירת ישראל-סוריה והשלכותיו הכלל עולמיות הנוגעות לרוסיה בלבד.

הייתי גם חושב שטוב יהיה לרוסים ליישם פרויקטים נוספים עם ישראל דוגמת פרוייקט הכטב"מים שיושם בהצלחה בין 2 המדינות.                                                              "מכל מלמדי השכלתי" – אמרו חז"ל וזה כבר הולך איתנו לדורות.

נספח:

כתבות נוספות בנושא:

*- פרוט המטרות האירניות ושל החיזבאללה שישראל תקפה אמש בסוריה:

*- החימוש הישראלי שכיכב בתקיפה אמש על מטרות אירניות והחיזבאללה בסוריה:

2 thoughts on “ברקע "חשיפת" הרוסים את מתווה התקיפה הישראלי בסוריה ושעור הסיכול-הרהור

  • 27/12/2018 at 16:19
    Permalink

    אז אם אני מסכם מה שכתבת, ישראל מוציאה בערך 100 מיליון ש"ח על כל תקיפה כזו, כדי להוריד מחסן שיש בו קיטים של דיוק טילים – כלומר, בערך יחידת GPS , כנפונים וכרטיס אלקטרוני בכל קיט ?

  • 28/12/2018 at 05:24
    Permalink

    Putin brought all his best SAM technology into the electronic warfare sphere of Israel, and is operating them there in real life conditions.

    By the time this ends, no Russian SAM system will be worth a lick.

    The stupidest thing I ever saw.

    By The Way: If anybody ever wonders what the USA gets from it's relationship with Israel, this is the answer.

כתיבת תגובה