מעבר הגבול "אלתנף" בין עירק וסוריה – החלום ושברו!

אמש הצהיר הנשיא האמריקאי-טראמפ כי ארה"ב תפנה במהירות האפשרית את כל כוחותיה מסוריה ולמעשה מיד אחר כך ניתנה פקודת פינוי לכל המפקדות המנהלתיות על חייליהם ובני משפחותיהם להתפנות בטווח הזמן המידי משטח סוריה.

אחת ההשלכות היותר חמורות ,המשפיעות ישירות על המדינות השכנות המתנגדות לנוכחות האירנית בסוריה ובלבנון היא החזרת השליטה על מעבר אתנף לידי צבא סוריה ובאופן ישיר גם לשליטתו של הגנרל סולימני האירני המפקד על כל כוחות החוץ האירנים הנמצאים מחוץ לאירן.

רשתות חברתיות בעולם הערבי מפרסמים צילומי אוויר עדכניים של מעבר הגבול – אלתנף  בין סוריה ועירק שאחרי שהכוחות האמריקאים ייסוגו ממנו ישתלט עליו מחדש צבא סוריה.

כל המומחים מעריכים כי אחרי שהסורים ישלטו במעבר הם למעשה יאפשרו לאירנים להעביר שיירות הנושאות נשק כבד מאירן לסוריה ולבנון דרך עירק ובכך יחסכו מהם מעבר דרך מעבר גבול אחר באלקאים שבקרבתו פועלים כוחות דאעש גדולים הפוגעים ללא הרף בנוכחות האירנית והסורית הקבועה שם וכמעט לא מאפשרים לשיירות של משאיות כבדות, לדוגמת כאלו הנושאים טילים בליסטיים כבדים לעבור ללא פגע.

מעבר אלתנף נתון ל-"השגחה" קרובה ומתמשכת לא רק של ישראל אלא גם של ירדן החוששת מתגבור כוחות אירנים לאורך גבולה הצפוני היכול להשפיע קשות על המצב הפנימי בממלכה.

בעצם החזרת מעבר אלתנף לשליטת הסורים ישירות ובעקיפין לידי האירנים למעשה מגשים את המטרה האסטרטגית ,אולי, החשובה ביותר של האירנים בהשמשת הגשר היבשתי מאירן למימי הים התיכון תוך השלטת מרותה על כל המדינות בהן עובר הגשר: עירק,סוריה ולבנון ובעצם התחלת המסע להשתלטות גם על ירדן.

אזור אלתנף (בירוק במרכז התחתון של התמונה):

האירנים ינסו זאת בהקדם האפשרי, הרבה יותר מוקדם מאשר כולם מעזים לנחש.

את ישראל הם לא רוצים כמתאבן,המדינות הערביות באזור יכולות בהחלט להספיק כמנה ראשונה.

את ישראל הם רוצים לקינוח!

כתיבת תגובה