דיווחים לא שגרתיים מאזור שדה התעופה הבנ"ל של דמשק – עידכונים שוטפים

מזה שעה מגיעים דיווחים מכל אמצעי התקשורת הערביים אודות אירועים לא שגרתיים המתרחשים בעצם השעות הללו באזור שדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

חלק מהדיווחים טוענים שישראל תקפה מטרות בשדה. סוכנות הידיעות הסורית העלתה דיווחים דומים אך אלו נמחקו באחת כלא היו. ישנם מקורות בסוריה הטוענים כי לא היו כלל תקיפות על השדה אלא מדובר באימוני מערכת ההגנה האווירית הסורית באזור ובדיקת עירנות.

אנו,כאן נביא דיווחים ככל שיגיעו מבלי להתייחס לאמינותם או נכונותן המוחלטת.

עידכונים:

*-  ישראל תקפה כנס של קצינים בכירים מהמיליציות האירניות בשדה התעופה של דמשק וכן תקפה מחסן נשק אירני בתוך שדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

*- דיווח לבנוני : לא היתה כל תקיפה ישראלית על השדה בדמשק וירי מערכות ההגנה האווירית הסורית היתה במסגרת אימונים ובדיקת מצב כוננות .

*- דיווח סורי:פיצוצים נשמעו מכיוון שדה התעופה של דמשק שם נחת שעות לפני כן מטוס מטען אירני.

*- דיווח : מטוס מטען נשרף על המסלול לאחר תקיפה ישראלית.

 

*- דיווח מלבנון מצטט גורמים סורים הטוענים כי ישראל הפעילה טרם התקיפה מיסוך אלקטרוני כבד לשיבוש מערכות ההגנה האווירית הסורית ורק אחר כך ירו מספר טילים.

*- סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה מפי מקור בתוך שדה התעופה הבין לאומי בדמשק: לא היתה כל תקיפה על השדה ותנועת המטוסים נמשכת כסדרה.

: وكالة سانا نقلاٌ عن مصادر في مطار الدولي: لا يوجد عدوان على المطار والحركة طبيعية

*- דיווח סורי: ישראל השמידה את חפ"ק המבצעים הראשי של האירנים בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

*- המצפה הסורי לזכויות אדם : פיצוצים נשמעים בכל רחבי דמשק שמקורם בשדה התעופה.

 

*- רשת חדשות סורית: מערכת ההגנה האווירית הסורית ירתה לעבר כלי טייס שתקפו את שדה התעופה של דמשק.

شبكة راية الإعلامية

 

*- דיווח ערבי: בעקבות הפעלת לוחמה אלקטרונית על ידי ישראל כנגד מערכות ההגנה האווירית הסורית באזור דמשק הופעלו המשגרים ושוגרו 3 טילים לעבר מטרות דמיוניות  כאילו הן נמצאות משמי שדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

*- דיווח סורי: על פי מקור צבאי סורי מערכות ההגנה האווירית הסורית באזור שדה התעופה הבין לאומי של דמשק  הופעלו לאחר שהופעל נגדם מערכות לוחמה אלקטרונית שנתנו להם לחשוב ששדה התעופה נתון תחת תקיפה .

*- לאור תהיות רבים האם גם הערב בוצעה תקיפה ישראלית או שמא לא ? היות ואין פרטים על כך ברשתות הסוריות או תמונות וסרטונים!!

ראוי להזכיר דיווח שהתפרסם בעיתון אל ג'רידא הכוויתי המצטט פקיד בטחוני ישראלי המציין עובדה מעניינת כי "מרבית מהתקיפות המיוחסות לכלי הטייס של חיל האוויר הישראלי כלל לא בוצעו על ידו".

ודיא לחכימא ברמיזא!!

 

כתיבת תגובה