תפקיד המנהרות באסטרטגיה האירנית בלבנון ותרגיל הל"פ המזהיר שצה"ל עשה

מאז חשפה ישראל מנהרת תקיפה חודרת לשטחה מלבנון שנחפרה על ידי החיזבאללה שומר הארגון על שתיקה רועמת.

דובר צה"ל אף לעג היום בפומבית ל-"שתיקת הכבשים" של נאסראללה לנוכח פתיחת מבצע "מגן לצפון" על ידי ישראל לחשיפת כל המנהרות החודרות של החיזבאללה לישראל.

שתיקת החיזבאללה ,ובמיוחד של נאסראללה, הרגיל ללהג מדי שבועיים על המצב באזור, תוך השמעת דברי קלס והלל לארגונו שעושה חיל , הביא כמה פרשנים צבאיים בלבנון,שהיו קצינים בכירים בצבאה, לגלות מידע חדש והערכות כפי שהם יודעים עליהם מתוקף תפקידם בעבר.

כך למשל טוען אחד הפרשנים בצבאיים כי אם החיזבאללה יעז לנסות ולחדור לישראל דרך מנהרות התקיפה החודרות -לבנון תהפוך ל-"כתם בוער".אכן ביטוי ראוי מול הצהרות "ימי הביניים" של בכירים הישראלים המתארים את לבנון לאחר מלחמה נוספת עם ישראל.

כמו כן טוענים הפרשנים הצבאיים כי האירנים רואים בכל נושא חפירת המנהרות בלבנון ,ולאו דווקא אלו החודרות לשטח ישראל, חלק מהאסטרטגיה הצבאית של החיזבאללה במערכה נגד ישראל.

במנהרות אלו הם משתמשים לנוע בין אזור לאזור בעת מלחמה מבלי להיות חשופים לפגיעות מהאוויר. המנהרות הם מאחסנים את סד"כ הטילים הגדול שלהם לקראת מלחמה. וגם הם מקווים לחדור לשטח ישראל מבלי שיתגלו בעזרת מנהרות חודרות.

המומחים מעריכים כי מיקום המנהרות ברחבי לבנון ידוע לישראל וכי היא מתכוונת להרסם בתקיפות מדויקות מהאוויר כאשר תפרוץ מלחמה נוספת עם החיזבאללה.

לטענת קצין לבנוני בדימוס בדרגת תת אלוף השקיעה אירן בכל נושא חפירת המנהרות בדרום לבנון יותר מ-4 מיליארד דולר ולראות כרגע איך הפרויקט היקר הזה הולך ומתמוסס הוא לא קל לאירנים המטקסים בימים אלו עצה כיצד להתמודד עם זה.

אגב, היום נקט צה"ל צעד מעניין בלוחמה הפסיכולוגית שלו נגד החיזבאללה בנושא המנהרות החודרות. סא"ל אדרעי מדובר צה"ל רמז לחיזבאללה,כמעט בצורה בוטה, כי החיזבאללה והאירנים ,ובראשם הגנרל סולימני ,חשדו ברמטכ"ל של החיזבאללה ,באדר א-דין ,שהוא זה שמסר לישראל את מלוא המידע על כל מערך המנהרות בלבנון ולכן החליטו לחסלו ולהאשים,כדרכם,אחרים במותו. כזכור החיזבאלה ואירן ערכו לבאדר א-דין הלוויה של גיבור ,מפוארת ביותר, תוך שהם מצהירים כי הוא נפל כגיבור בקרבות נגד המורדים הסונים בסוריה באזור דמשק.

התמונה שפרסם דובר צה"ל בנוסח משחק ידע טלויזיוני:

בתמונה דובר צה"ל שואל את השאלה המובילה:

"נאסראללה נוהג לדבר על המצב הכללי פעם בשבועיים אך כבר שבועיים שהוא לא מדבר. השאלה היא: האם אחרי שהוא שמע שישראל פתחה במבצע "מגן לצפון " האם הוא לא רוצה לדבר? ואם כן על מה ידבר?"

וכאן באים  תשובות שרובם לעגניות ומתריסות אבל התשובה הרביעית היא מלאכת מחשבת של לוחמה פסיכולוגית: " באדר א-דין הוא האחראי על כל דבר ולכן הרגתם אותו "

צריך לשים לב שבשביל שנאסראללה יענה על השאלה הוא בקש את עזרתו של חבר טלפוני ,  קאסם סולימני ,המפקד שלו וזה שאומר לו בדיוק מה לעשות ומה לא לעשות.

האם צה"ל רומז שהחיזבאללה וסולימני חשדו ברמטכ"ל החיזבאללה שהוא זה שמסר לישראל את מיקום המנהרות  של הארגון ברחבי לבנון מה שהביא לחיסולו ?

בכל מקרה עד היום טוען החיזבאללה בתוקף שבאדר א-דין מת כגיבור אבל מקורות יודי דבר טוענים כי הוא חוסל על ידי אנשי החיזבאללה בשליחות הגנרל סולימני בכבודו ובעצמו.

שווה לנסות ולפענח את המסרים שצה"ל שולח לחיזבאללה מידי פעם! אתגר למוח !

 

כתיבת תגובה