מאמץ למנוע מהחמאס לפתוח חזית שנייה נגד ישראל בזמן עימות עם החיזבאללה

מאז פגישת הפתע בין ראש ממשלת ישראל-בנימין נתניהו ושר ההגנה האמריקאי-פומפאו בבריסל השבוע ,ומיד אחר כך הודעתה של ישראל בדבר חשיפת מנהרת טרור של  החיזבאללה שחדרה משטח לבנון לשטח ישראל, ופתיחת מבצע צבאי כולל – "מגן צפוני" – לאיתור כל מנהרות הטרור האחרות  שלהערכת ישראל החיזבאללה חפר , ניתן להבחין בפעילות דיפלומטית קדחתנית ,חובקת עולם, של ארה"ב וישראל כחלק מהמערכה הצפויה נגד אירן והחיזבאללה.

ככל הנראה הפעילות הדיפלומטית נועדה להכשיר את הקרקע לטיפול אינטנסיבי לבלימת ייצוא הטרור האירני לכל אזורי המזרח התיכון בעזרת כוחות הפרוקסי שלהם ובראשם החיזבאללה הלבנוני.

כחלק מאותה מערכה דיפלומטית הגיע הבוקר ראש המודיעין האמריקאי  לביקור לא מתוכנן במצרים.

מיד עם הגעתו הוא נפגש עם הנשיא א-סיסי וראש המודיעין המצרי – האלוף כמאל עבאס והאלוף עבד אלחאלק- האחראי על תיק עזה במודיעין המצרי .

נושא הפגישה: שכנוע החמאס והג'יהאד האיסלמי שלא לירות טילים לעבר ישראל במקרה ויפרצו מעשי איבה בין ישראל ובין החיזבאללה ואירן בצפון – כך מוסרים מקורות ערביים.

על פי אותן מקורות ישראל העבירה לחמאס מסר קצר חד וברור שבמידה והם או הג'יהאד האיסלמי יפתחו חזית שנייה נגד ישראל בזמן שהיא מטפלת בחיזבאללה ובאירן ,ישראל תסיר את הכפפות ותכה בארגונים כה חזק  כמו שהם מעולם לא הרגישו את נחת זרועה של ישראל כולל אפשרות מיטוט שלטון החמאס בעזה.

 

Abdel Fattah el-Sisi.jpg

 

 

כתיבת תגובה